طراحی مد

پوشیدن کفش های پاشنه بلند چه مزایا و معایبی دارد؟

کفش های پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند کفش‌هایی هستند که قد افراد را بلندتر نشان می‌دهند. تنوع اینگونه کفش‌ها شاید در ایران زیاد نباشد اما در کل تنوع و طرح‌های مختلف اینگونه کفش‌ها در جهان، مانند هر نوع کفش دیگری بالا است. اکثر خانم‌های جوان وقتی به دنبال خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار هستند کفش های پاشنه بلند را انتخاب می‌کنند. دلیل آن هم حس خوبی است که با پوشیدن آنها پیدا می‌کنند. اینگونه کفش‌ها حس اعتماد به نفس را در خانم‌ها زیاد می‌کند. به خصوص کسانی که قد کوتاه و یا متوسطی دارند و علاقه دارند بلندتر دیده شوند از این نوع کفش‌ها در مجالس و مهمانی‌ها استفاده می‌کنند. حتی گاهی برای استفاده روزمره و سر کار هم ترجیح می‌دهند کفش های پاشنه بلند بپوشند.

این کفش‌ها  شیک و جذاب است و کمتر خانمی پیدا می‌شود که حداقل یک جفت از آنها را نداشته باشد. اما با همه خوبی‌ها یک سری معایب هم دارد. در این مقاله قصد داریم ابتدا نکات خرید کفش های پاشنه‌بلند را بیان کنیم سپس به بررسی مزایا و معایب آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

نکات خرید کفش های پاشنه بلند

رنگ‌بندی و تنوع بالای کفش‌های پاشنه بلند به گونه‌ای است که در هنگام خرید هیچکسی دست خالی به خانه برنمی‌گردد. ست کردن کفش پاشنه بلند با انواع لباس‌ها جذابیت شما را چندین برابر خواهد کرد. در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید:

  • انتخاب کفش متناسب با سایز پا

در هنگام خرید کفش های پاشنه بلند همیشه کفشی را انتخاب کنید که اندازه پایتان باشد. روش اندازه‌گیری سایز پا در خانه به شما کمک می‌کند تا اندازه دقیق پای خود را بدانید و در هنگام خرید به مشکل برنخورید. کفش اگر تنگ باشد انگشتان پا را اذیت می‌کند و اگر گشاد باشد ممکن است باعث در رفتن مچ پا شود. در کل پوشیدن کفشی که اندازه پایتان نیست راه رفتن و حفظ تعادل را مشکل می‌کند.

  • انتخاب کفش متناسب با پنجه پا

کفش های پاشنه بلند بالاتر از پنجه قرار می‌گیرند، از این رو انگشتان پا درون کفش بسیار پهن‌تر از حالت طبیعی خود می‌شوند. از این رو در هنگام خرید کفش زنانه شیک و پاشنه بلند کفشی را انتخاب کنید که پنجه آن یک مقدار از پنجه پایتان بزرگتر باشد. اگر پیدا کردن چنین کفشی برایتان سخت است سعی کنید کفش‌هایی که پنجه آنها گرد است را انتخاب کنید و از کفش‌هایی که نوک آنها شبیه هشت است و باریک می‌شود خودداری کنید.

  • انتخاب کفش پاشنه بلند با کفی مناسب

اکثر خانم‌ها در هنگام خرید کفش پاشنه بلند تنها به فکر ظاهر آن، پاشنه آن و روش ست کردن کفش و کیف یا لباس‌شان هستند. در صورتی که باید به موارد جزئی حتی کفی کفش توجه کرد. کفی کفش مناسب تأثیر زیادی در راحتی پای شما درون کفش دارد. گاهی کفش مجلسی تنها یک بند ظریف دارد که روی برآمدگی مچ پا قرار دارد. این بند هم باعث ایجاد درد می‌شود و هم نمی‌تواند حفظ تعادل کند. کفشی که کفی با ضخامت مناسب دارد به خوبی می‌تواند قوس کف پا را پوشش دهد. همچنین از ایجاد درد ناشی از بندهای نامناسب جلوگیری می‌کند.

  • انتخاب کفشی با پشتیبانی خوب

کفش‌های زنانه و خصوصاً کفش‌های مجلسی زنانه معمولا ظریف هستند. در انتخاب کفش های پاشنه بلند به پشتیبانی آن دقت کنید. باید توجه کنید که ظرافت کفش باعث نشود از پاهایتان به خوبی پشتیبانی نشود. وقتی پشتیبانی کفش خوب نباشد همه وزن بدن روی پوست پا تحمیل می‌شود. در این صورت حتی اگر به مدت طولانی از کفش های پاشنه بلند استفاده نکنید پاهایتان متورم خواهد شد. بنابراین در هنگام خرید کفش به پشتیبانی مناسب آن دقت نمایید.

ست کردن کفش مجلسی با لباس

 

مزایای پوشیدن کفش پاشنه بلند

درست است که حفظ تعادل و راه رفتن با کفش های پاشنه بلند یک مقدار سخت است و حتی پزشکان پوشیدن طولانی مدت آن را توصیه نمی کنند اما جالب است با مزایای اینگونه کفش‌ها آشنا شوید.

  • بالا بردن اعتماد به نفس

همان‌طور که گفتیم پوشیدن کفش های پاشنه بلند شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. کسانی که به خاطر داشتن قد کوتاه و یا متوسط اعتماد به نفس پایینی در مجالس و مهمانی‌ها دارند کفش های پاشنه بلند را بپوشند. در کل کفش مناسب افراد قد کوتاه کفشی است که آنها را کشیده‌تر نشان دهد. رنگ‌بندی متنوع و طرح‌های زیبای اینگونه کفش‌ها باعث می‌شود استایل جذابی برای خود بسازید و کشیده و زیبا در مجلس دیده شوید.

  • افزایش قد و قامت

پوشیدن کفش‌های پاشنه دار چه خیلی بلند باشد چه نباشد قد شما را بلندتر از آن چیزی که هستید نشان می‌دهد. همین امر باعث می‌شود استایل‌تان جذاب‌تر دیده شود. شاید برایتان جالب باشد که وقتی کفش پاشنه بلند می‌پوشید در قسمت کمر قوسی ایجاد می‌شود. این قوس قفسه سینه را به سمت جلو می‌کشاند. این امر کمرتان را باریک‌تر و استایل‌تان را جذاب‌تر نشان می‌دهد.

  • کاهش بافت چربی در ساق پا

وقتی کفش‌تان پاشنه بلندی داشته باشد به ساق و عضلات پشت پا فشار وارد می‌شود. هرچه پاشنه بلندتر باشد این فشار بیشتر می‌شود. فشار پشت پا چربی آن قسمت را می‌سوزاند و باعث عضلانی شدن ساق پا می‌شود.

راه رفتن با کفش پاشنه بلند

معایب پوشیدن کفش پاشنه بلند

در استفاده کردن از هرچیزی اگر اعتدال رعایت نشود ضررهایی به دنبال دارد. کفش های پاشنه بلند هم از این قاعده مستثنی نیست. استفاده طولانی مدت از کفش های پاشنه بلند باعث درد در کمر، پا و ستون فقرات می‌شود. در کل معایب پوشیدن اینگونه کفش‌ها شامل موارد زیر است:

  • درد و ناراحتی ساق پا

بسیاری از خانم‌ها پس از استفاده طولانی مدت از کفش های پاشنه بلند به درد ساق پا دچار می‌شوند. دلیل آن هم انحنایی است که در وسط پا ایجاد می‌کند.

  • کوتاه شدن تاندون آشیل

درست است که از مزایای پوشیدن کفش پاشنه بلند لاغر شدن ساق پا بود اما این چربی‌سوزی باعث می‌شود عضلات ساق پا سفت شود. سفت شدن این قسمت روی تاندون آشیل اثر گذاشته و باعث کوتاه شدن آن می‌شود. کوتاه شدن تاندون آشیل، پارگی را به همراه دارد و پارگی باعث ایجاد مشکل در راه رفتن می‌شود.

  • خم شدن زانو

کفش‌های پاشنه بلند اگر به مدت زیاد استفاده شود گودی کمر می‌آورد. گودی کمر روی زانو تأثیر می‌گذارد و به مرور زمان آن را خم می‌کند. این خمیدگی زانو و گودی کمر باعث دردهای زیاد در قسمت کمر و ستون فقرات خواهد شد.

درد کف پا با کفش پاشنه بلند

جمع‌بندی

پوشیدن کفش های پاشنه بلند شما را جذاب‌تر و زیباتر می‌کند. از آنجایی که طرح‌ها‌ و رنگ‌های متنوع اینگونه کفش‌ها در بازار موجود است به راحتی می‌توان آنها را با انواع لباس‌ها ست کرد و استایل جذابی برای خود ساخت. هرچه پاشنه اینگونه کفش‌ها بلندتر باشد شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد و جذابیت شما را در مهمانی چند برابر می‌کند. این جذابیت اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد. اما در کنار همه این خوبی‌ها معایب کفش‌های پاشنه بلند را هم در نظر بگیرید و هیچگاه در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید.

1 دیدگاه در “پوشیدن کفش های پاشنه بلند چه مزایا و معایبی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *