طراحی مد

روش اندازه‌گیری دقیق سایز کفش زنانه

سایز کفش زنانه

سایز کفش زنانه نکته‌ای است که در هنگام خرید کفش زنانه شیک باید به آن توجه داشت. حتی اگر سایز دقیق پای خود را می‌دانید باز هم هنگام خرید باید کفش مورد نظرتان را بپوشید تا از راحتی آن مطمئن شوید. البته برای خرید کفش تنها سایز مناسب نباید مد نظر باشد. جنس کفش و سایز آن، هر دو اگر خوب نباشند ممکن است شما را دچار ناراحتی‌های مختلفی از جمله درد پا، درد ستون فقرات، درد در ناحیه لگن و… بکنند. پس در کنار توجه به سایز دقیق کفش، به جنس و دیگر ویژگی‌های مثبت کفش هم توجه نمایید.

ممکن است خیلی‌ها ادعا کنند که سایز دقیق پای خود را می‌دانند اما باز هم در موقع خرید و انتخاب کفش زنانه دچار مشکل شوند. اگر مطمئن نیستید که بالاخره سایز پای شما چیست و چه کفشی مناسب پای شما است بهتر است با راهنمای سایز کفش زنانه آشنا شوید. آن را بخوانید و بر طبق آن اندازه پای خود را بگیرید. اگر این اندازه‌گیری را دقیق انجام دهید دیگر در انتخاب اندازه کفش مورد نظرتان به مشکل برنخواهید خورد. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه اندازه‌گیری دقیق سایز پاهایتان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

جدول اندازه‌گیری سایز کفش زنانه

شاید برایتان جالب باشد که در سراسر جهان حدود ۷  سیستم برای اندازه‌گیری سایز کفش وجود دارد. از میان این سیستم‌های اندازه‌گیری، سایزبندی بریتانیا، اروپا، آمریکا و ژاپن پرکاربردتر از بقیه است. البته باز هم تولیدکنندگان هر کشور ممکن است متناسب با محصولات کشور خود معیارهای سایزبندی را ارائه بدهند. جدول سایزبندی سایز کفش زنانه در زیر آورده شده است. در این جدول اندازه طول پا بر حسب سانتی متر، سایز رایج در ایران و اروپا، سایز انگلیسی و سایز آمریکایی را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید از میان همه سایز‌بندی‌های رایج در جهان، سایز کفش زنانه در ایران بر حسب معیارهای سایز اروپایی اندازه‌گیری می‌شود. البته در نظر داشته باشید که جدول سایز کفش زنانه یک راهنمای کلی است. در واقع حدود ۶۰ درصد زنان از نظر شکل و سایز، دارای پاهای مختلفی هستند.

جدول اندازه‌گیری سایز کفش

کفش‌های زنانه بسیار متنوع هستند، مثلاً کفش پاشنه‌‌دار زنانه از لحاظ شکل، کاربرد و سایز تفاوت زیادی با صندل زنانه دارد. بنابراین بهتر است در انتخاب سایز کفش زنانه معیارهای کلی را در نظر بگیرید. نکته دیگر اینکه اگر در مورد سایز پای خود شک دارید بهتر است همیشه ۰٫۵ تا ۱ سانتیمتر بزرگتر از سایز خود را انتخاب کنید. همچنین اگر اندازه پایتان بین دو اندازه طولی بود (مثلاً بین ۳۷ و ۳۸)، اولویت را اندازه‌ بزرگ‌تر در نظر بگیرید.

 

روش اندازه‌گیری سایز پا در خانه

شما خودتان خیلی راحت می‌توانید سایز پای خود را در خانه اندازه بگیرید. برای این کار نیاز به هیچ وسیله خاصی ندارید. فقط یک کاغذ، یک خط کش و یک مداد کافی است. حالا اندازه گیری دقیق پا را شروع می‌کنیم:

  • ابتدا یک سطح صاف و سخت کنار دیوار پیدا کنید.
  • سپس کاغذ را روی سطح صاف قرار دهید و به دیوار بچسبانید.
  • پای خود را دقیقاً روی کاغذ قرار دهید و به دیوار بچسبانید.

اندازه‌گیری سایز پا

  • به کمک یک مداد، نوک بلندترین انگشت پا و سپس انتهای پاشنه پا را علامت‌‌گذاری کنید.
  • سپس دور تا دور پا را به کمک مداد خط بکشید.
  • دقت داشته باشید که این کارها را برای هر دو پا به طور جداگانه انجام دهید چون ممکن است اندازه پاها یک مقدار با هم تفاوت داشته باشند.
  • در آخر پای خود را از روی کاغذ بردارید و پهنای پنجه و پاشنه پا را اندازه بگیرید.

بعد از اینکه اندازه‌گیری را برای هر دو پا انجام دادید عدد به دست آمده را با جدول سایزبندی سایز کفش زنانه مطابقت دهید. برای اینکه بخواهید اندازه دقیق‌تری از سایز پای خود را به دست بیاورید این روند را در پایان روز و نزدیک شب انجام دهید. چرا که در این زمان پاها در بزرگترین اندازه خود هستند. همچنین در هنگام اندازه‌گیری جوراب به پا داشته باشید. در این صورت اطمینان بیشتری به سایزی که به دست آمده خواهید داشت.

 

فرم و شکل پای بانوان

فرم پای خانم‌ها و آقایان از لحاظ ریخت‌شناسی (مورفولوژیکی) با هم متفاوت است. همین امر باعث شده جدول سایز‌بندی پای آنها با یکدیگر فرق داشته باشد. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که پای خانم‌ها از قسمت‌های پاشنه، فرم انگشتان، برآمدگی قوزک پا و در کلی تمامی قسمت‌ها نسبت به آقایان کوچک‌تر است. پای خانم‌ها باریک‌تر از پای آقایان و به طور طبیعی بی‌مو است. همچنین سطح تماس کف پا در خانم‌ها کمتر از آقایان است.

پای خانم ها

همچنین تفاوت‌های فرهنگی، قومیتی و جغرافیایی هم در شکل و فرم پاها مؤثر است. مثلاً سایز کفش زنانه برای زنان آفریقایی بزرگتر از پای زنان ژاپنی است. یا اینکه در سالیان پیش در کشور چین خانم‌ها مجبور بودند پاهای خود را ببندند. این بستن باعث تغییر شکل و فرم پای آنها می‌شد.

با گذشت زمان و جا افتادن فرهنگ پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند. مشکلات جدی برای کمر و پاهای خانم‌ها بوجود آمد. خانم‌ها به خصوص کسانی که وارد کار مدلینگ شده بودند مجبور بودند مدت زمان طولانی با کفش‌های پاشنه‌بلند راه بروند. همین امر کم‌کم باعث شد انگشتان پا تغییر شکل پیدا کنند، و پهنای پنجه پا نسبت به پاشنه بیشتر شود و انگشتان پا به داخل جمع شوند.

 

جمع بندی

برای انتخاب و خرید کفش زنانه شیک و مجلسی لازم نیست حتماً به دنبال خرج کردن پول زیاد باشید. مهم این است که اطلاعات خود را نسبت به خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار و سایر کفش‌ها بالا ببرید و بعد اقدام به خرید کنید. در این صورت هم خرید بهتری خواهید داشت، هم از سلامت پاهای خود مطمئن خواهید بود و هم از پوشیدن کفش مورد علاقه‌تان لذت خواهید برد. کفش خانم‌ها تنوع زیادی دارد و انتخاب سایز کفش زنانه بر حسب معیارهای سایزبندی باید انجام شود. این معیارها در کشورهای مختلف مانند کشورهای اروپایی، آمریکا، انگلیس، ژاپن، استرالیا و… با یکدیگر متفاوت است. سایز کفش زنانه در ایران از میان تمام سایزبندی‌ها به سایزبندی اروپایی نزدیک است. توصیه ما به شما این است که بر حسب معیارهای اندازه‌گیری و با روشی که در این مقاله آموزش داده شد سایز دقیق پای خود را اندازه بگیرید تا در هنگام خرید کفش زنانه دچار مشکل نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *