طراحی مد

روش ست کردن کیف و کفش

روش ست کردن کیف و کفش

هر کدام از افراد در جامعه تیپ و ظاهر مربوط به خود دارند. این تیپ و ظاهر می‌تواند در نگاه اول، شخصیت و سلیقه او را به دیگران برساند. حتی خیلی‌ها معتقد هستند که کفش‌ها روانشناسی خاصی دارند. یعنی ویژگی‌های شخصیتی هر کسی را می‌توان از روی ظاهر، جنس، قیمت و مدل کفش‌هایش حدس زد. زیباپوش‌ها کسانی هستند که همیشه در پوشش خود تناسب را رعایت می‌کنند. یعنی وقتی به سراغ خرید کفش زنانه شیک می‌روند به فکر کیف مناسبی هستند که با آن کفش ست کنند. خانم‌های شیک‌پوش همیشه به دنبال روش ست کردن کیف و کفش و دیگر لباس‌های خود هستند. چرا که معتقدند اگر بهترین جنس‌ها و مارک‌ها را به تن کنند اما تناسبی در رنگ و طرح و جنس آنها برقرار نکنند شیک و زیبا نخواهند بود.

همین امر اهمیت روش ست کردن کیف و کفش و سایر لباس‌ها را نشان می‌دهد. روش‌ ست کردن کیف و کفش مجموعه‌ روش‌هایی است که شما را در این امر کمک می‌کند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این روش‌های اصولی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

روش ست کردن کیف و کفش در گذشته و امروز

در گذشته مردم وقتی اسم ست کردن را می‌شنیدند فکر می‌کردند باید مانتو، روسری، کیف و کفش یک رنگ به تن کنند. در واقع برداشت آنها از هماهنگی یکسان بودن رنگ و یا تشابه زیاد آنها بود. وقتی به آلبوم عکس‌های قدیمی نگاه کنید خواهید دید خانم‌ها سعی داشتند یا همه لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را یک رنگ انتخاب کنند و یا از رنگ‌های شبیه به هم استفاده می‌کردند. اما امروزه همان‌طور که شاهد هستید دیگر مدل‌ها، سلبریتی‌ها و افراد شیک‌پوش به دنبال یک‌رنگ‌پوشی نیستند. هماهنگی برای شیک‌پوشان امروزی حتی می‌تواند از تضاد ایجاد شود. آنها فقط در انتخاب رنگ‌ها هوشمندانه عمل می‌کنند و ظاهری شیک و منحصر به‌فرد برای خود می‌سازند.

کیف و کفش ست

ایده‌های ساده و اصولی ست کردن کیف و کفش

روش ست کردن کیف و کفش چندان پیچیده نیست. حتی نیاز به هزینه بالا هم ندارد. فقط کافی است کمی هوشمندانه عمل کنید و جسارت به خرج دهید تا زیبایی خاصی به ظاهر خود بدهید. در ادامه ایده‌های مختلف ست کردن کفش و کیف را بیان کردیم:

  • ترکیب طرح‌های ساده و گلدار در کنار یکدیگر

یکی از روش ست کردن کیف و کفش استفاده از مدل‌های ساده و طرحدار در کنار یکدیگر است. در انتخاب استایل هماهنگ و ست برای لباس‌های خود مدل‌های ساده و طرح‌دار را در کنار یکدیگر انتخاب کنید. مثلاً اگر شال و روسری شما طرح‌دار است مانتوی ساده بپوشید. اگر کیف طرح‌دار با گل‌های قرمز به پا کرده‌اید کفش خود را به صورت تک رنگ از رنگ همان کیف، یعنی رنگ قرمز انتخاب کنید. اگر هم از کفش طرح‌دار استفاده کنید و هم از کیف طرح‌دار مطمئناً شیک و امروزی نخواهید بود. در کل باید تنها یک عنصر از استایل‌تان شلوغ و طرح‌دار باشد. مثلاً از میان روسری، لباس، کفش و کیف فقط یکی را طرح‌دار انتخاب کنید و مابقی را متناسب با رنگ‌بندی آن انتخاب کنید.

 

  • ترکیب جنس‌های مختلف با یکدیگر

روش ست کردن کیف و کفش اصولی به شما می‌گوید لازم نیست کیف و کفش هم‌جنس انتخاب کنید. فقط کافی است هماهنگی لازم در انتخاب جنس را رعایت کنید. مثلاً اگر در هنگام خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار ، جنس چرم را انتخاب کردید آن را در کنار کیفی از جنس جیر استفاده کنید. کافی است یک بار این روش را امتحان کنید. متوجه ست شدن زیبای آن خواهید شد. البته بهتر است حداقل یک بخش از کیف و یا کفش هم‌جنس با دیگری باشد. توجه به جزئیات می‌تواند زیبایی منحصر به‌فردی به شما بدهد.

  • استفاده از دو طرح مختلف در کنار هم

در استفاده از روش ست کردن کیف و کفش لازم نیست حتماً هر دو ساده و یا طرح‌دار باشند. مثلاً انتخاب یک کفش ساده کرم در کنار کیف پلنگی مخمل انتخابی جسورانه و زیبا برای شما خواهد بود.

ست کردن کیف و کفش

  • استفاده از رنگ‌های براق و مات در کنار یکدیگر

اگر دوست دارید کفش و کیف خود را از یک پالت رنگی انتخاب کنید حداقل در انتخاب جنس آنها تفاوت داشتن را رعایت کنید. رنگ‌های بژ و قهوه‌ای از دسته رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند که با هر رنگ و استایلی همخوانی دارند. در انتخاب یک استایل شیک و جذاب رنگ بژ را از جنس براق و رنگ‌های دیگر را ساده و مات انتخاب کنید. مثلاً انتخاب یک کفش سفید مات با یک کیف براق بژ یک انتخاب هوشمندانه و جذاب خواهد بود.

 

  • استفاده از سبک و استایل یکسان

یکی از مهم‌ترین روش ست کردن کیف و کفش، یکسان بودن سبک و استایل آنها است. پوشیدن کفش چرم پاشنه‌بلند به همراه کوله‌پشتی اسپرتی که مخصوص دانشگاه است به وضوح جالب به نظر نمی‌رسد و نیازی به بیان آن نیست.

 

  • موقعیت‌شناس باشید

از روش ست کردن کیف و کفش در موقعیت‌های مختلف به درستی استفاده کنید. مثلاً در مراسم‌های رسمی از کفش‌های پاشنه‌دار رسمی و یا کیف‌های رسمی از جنس جیر و چرم استفاده کنید. همچنین در دانشگاه کتونی و کوله‌پشتی اسپرت استایل مناسب شما خواهد بود. بنابر این ابتدا موقعیت مکانی که قرار است در آنجا بروید را در نظر داشته باشید. سپس به دنبال هماهنگی کیف و کفش خود بروید و استایلی متناسب با آن موقعیت برای خود ایجاد کنید.

 

  • استفاده از قانون نزدیک نزدیک

تا به حال چیزی در مورد قانون نزدیک نزدیک و یا دور دور شنیده‌اید؟ اگر به دنبال روش ست کردن کیف و کفش هستید از این قانون هم می‌توانید استفاده کنید. می‌توانیم برای ست کردن کیف از نزدیک بودن آن به شلوار استفاده کنیم. چرا که وقتی کیف را در دست می‌گیریم همراستا با دامن و شلوار قرار می‌گیرد بنابراین می‌تواند با آنها ست شود. توجه داشته باشید که در نهایت همه رنگ‌هایی که در استایلمان به کار می‌بریم باید به هم بیایند و هماهنگ باشند.

کیف بنفش

  • رنگ‌شناس باشید

اگر به دنبال روش ست کردن کیف و کفش هستید باید رنگ‌شناس باشید. بدانید کدام رنگ‌ها در کنار یکدیگر مناسب هستند و به اصطلاح به هم می‌آیند. اگر به دنبال ست کردن رنگ‌ها با یکدیگر هستید از تناژهای خنثی و روشن‌تر استفاده کنید. رنگ‌های پاستیلی نه خیلی روشن و نه خیلی تیره هستند. از این رو استایل جذابی به شما می‌دهند. همچنین سعی کنید رنگ‌های پایه کفش و کیف‌تان یا برجسته‌ترین رنگ آنها با یکدیگر همسان باشد. فروشگاه آرشیدا با داشتن کفش‌ها و کیف‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف امکان ست کردن رنگ‌ها را به شما می‌دهد.

 

جمع‌بندی

هر خانم و آقایی دوست دارد ظاهر زیبا، شیک و جذابی داشته باشد. زیبا بودن با هماهنگی همراه است.  بنابراین هر شخص شیک‌پوشی به دنبال روش ست کردن کیف و کفش و سایر لباس‌های خود است. این روش‌ها چندان پیچیده و سخت نیست. کافی است یک سری اصول را رعایت کنید تا در استایل خود هماهنگی را ایجاد کنید. از تأثیر رنگ‌ها غافل نشوید. در انتخاب کیف و کفش، کاربرد جنس‌های هماهنگ را فراموش نکنید و در نهایت طبق موقعیت مکانی که قرار است در آنجا حضور پیدا کنید به استایل خود تناسب دهید تا زیبا و خاص بدرخشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *