طراحی مد

چرا کفش های مجلسی دوست داشتنی هستند؟

کفش های مجلسی

کفش های مجلسی کفش‌هایی هستند که در مهمانی، مراسم عروسی و جشن، مراسم‌های خاص و حتی دورهمی‌ها از آن استفاده می‌شود. وقتی کفشی را انتخاب می کنیم و می خواهیم خریداری کنیم علاوه بر ظاهر کفش باید به بقیه موارد آن هم دقت کنیم تا وقتی آن را می‌پوشیم از همه لحاظ از آن راضی باشیم. البته بعضی از افراد خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار را فقط برای یک مهمانی یا مجلس عروسی می‌خواهند. در آن مجلس که در سالن یا مواردی از این قبیل است بپوشند و همین یک کفش مناسب از لحاظ قیمت و همچنین ظاهر خوب داشته باشد برای آنها کافی است.

خانم هایی هستند که این نوع کفش های مجلسی را فقط برای یک مجلس و مهمانی نمی‌خواهند بلکه برای هر مکانی دوست دارند کفش پاشنه بلند بپوشند. یعنی طوری که برای بیرون رفتن و یا سر کار رفتن و همه جا از این مدل کفش ها می پوشند پس عقل حکم می کند که فقط قیمت و ظاهر کفش برایشان مهم نباشد چون موارد استفاده آنها از این کفش زیاد است به طبع باید کفشی بخرند که کیفیت عالی داشته باشد و از همه لحاظ مدت طولانی‌تری برایشان کار کند نه اینکه در مدت زمان کم از بین برود. پس بهتر است با ویژگی‌های کفش های مجلسی  بیشتر اشنا باشد تا از خرید خود راضی گردند.

ویژگی‌های منحصر به فرد کفش های مجلسی

تاثیر گذاری در زیبایی

هر طور هم که بگوییم در مرتبه اول وقتی به خرید می‌رویم مخصوصا خانم‌ها اولین چیزی که مد نظر آنها در خرید است ظاهر آن می باشد و زیباترین شکل کفش را می خواهد. شاید هم خانم‌هایی باشند که کفش پاشنه‌دار نخواهند و نمی پسندند یا حتی برای آنها مناسب نباشد از لحاظ اینکه به خاطر پا یا مشکل کمر نتوانند کفش های مجلسی پاشنه بلند بپوشند و همان کفش های معمولی بدون پاشنه بخواهند.

اما به هرحال اکثر خانم ها کفش پاشنه دار را می پسندند و ان مدل کفش را زیباترین نوع کفش می دانند. از این رو برای مجالس مختلف مخصوصا برای مجالس عروسی یا مهمانی‌هایی که در سالن می‌باشد حتما دوست دارند کفش پاشنه بلند زیبا به پا کنند.

کفش پاشنه یکسره

تاثیر گذار بودن کفش پاشنه دار در قد و استایل

یکی دیگر از ویژگی های این کفش های مجلسی پاشنه بلند، تاثیر آن بر روی قد خانم‌ها است. خانم هایی که کمی قد کوتاه هستند از این نوع کفش استفاده می کنند تا کمی قدشان را بلند نشان دهند و از نظر استایل هم که گفته می شود به خاطر این است که وقتی خانمی کفش های مجلسی می پوشد به طور طبیعی  به خاطر پاشنه کفش پا به جلو هل داده می شود و کمر قوس می دهد و قفسه سینه جلو داده می شود.

تنوع بالا

کفش های مجلسی انواع مختلفی دارد. کفش‌های پاشنه کوتاه و پاشنه بلند در مدل‌های مختلف در بازار موجود است. با شناخت انواع کفش های مجلسی انتخاب بهتری خواهید داشت. حرف تنوع که می شود فقط ظاهر کفش نیست بلکه جنس و رنگ و حتی مدل پاشنه کفش مد نظر می باشد که در انواع مختلف برای تمام سلیقه ها کفش پاشنه دار موجود است.

سایز کفش

یک ویژگی مهم که تاثیر فراوان دارد سایز کفش های مجلسی می باشد و همیشه کفشی را که می خرید حتما اندازه پا باشد یعنی پیش خود نگویید که جا باز می کند و یا مغازه دار نگوید که کفش اگر یک مقدار تنگ است به خاطر نو بودن کفش است و خوب می شود. چون کفش پاشنه دار همین طور به خاطر مدلش به پا فشار می اید و اگر بخواهد تنگ باشد که خیلی اذیت می کند.

نوع برند

کفش های مجلسی معمولا گران قیمت هستند و دارای برند های معتبری که فراوان هستند.  حتما از برند معروف کفش  که راضی بوده اید خریداری کنید که کیفیت خوب آن راضی کننده باشد .مثلا پاشنه خوب کفش باعث می شود به کمر و پا فشار نیاید و از درد در این ناحیه کم شود.

امکان ست کردن

منظور این است که به خاطر تنوع در رنگ و مدل کفش های مجلسی زنانه می توان با هر مدل و پوششی ست کرد. هر استایل و با هر مدل لباسی می توان کفش مورد نظر را پیدا و خریداری کرد و با آن ست کرد. روش ست کردن کفش با لباس را بدانید تا بهترین استایل را برای خود داشته باشید.

دوست داشتنی بودن

دوست داشتنی بودن کفش های مجلسی بر کسی پوشیده نیست. کمتر بانویی پیدا می شود که بگوید من کفش پاشنه دار نمی پوشم اگر هم یک تعدادی استفاده نمی کنند به خاطر دوست نداشتن نیست بلکه یا مشکلی در پا یا کمر دارند و نمی توانند از این مدل کفش استفاده کنند و یا هیکل درشتی دارند و به درد انها نمی خورد.

مناسب برای قوس پا

تحقیقات نشان داده که کفش های مجلسی مناسب به خوبی قوس کف پا را حمایت می کند و وقتی خانمی با آن راه می رود حالت و شکل پا را حمایت می کند در حالی که شاید کفش های معمولی  که کف صاف دارند باعث کشیدگی قوس پا شود و درد ایجاد کند.

مناسب نبودن به مدت طولانی

خانمی که این کفش های مجلسی پاشنه بلند را خریداری می کند بهتر است برای زمان طولانی مثلا برای کار روزمره نباشد مانند یک کارمند که از صبح تا ظهر مشغول کار است این نوع کفش مناسب او نیست و باعث ناراحتی پا می شود و آسیب‌های جدی به کمر و پا وارد می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *