طراحی مد

روش اندازه‌گیری پاشنه استاندارد کفش

بهترین کفش پاشنه بلند کفشی است که در حین زیبایی و دوام، راحت باشد و کمترین آسیب را به پاها، کمر و ستون فقرات وارد کند. کفش‌های پاشنه بلند معمولاً مناسب مجالس، مهمانی‌ها و جشن‌ها هستند. وقتی یک خانم به یک مهمانی خاص دعوت می‌شود به دنبال خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار می‌رود و سعی می‌کند کفشی انتخاب کند که با لباسش ست شود. اگر بتوانید لباس خود را به بهترین شکل با کفش مجلسی ست کنید استایل شیک و جذابی برای خود خواهید ساخت. اما جذاب بودن و شیک بودن همیشه اصلی‌ترین چیز نیست. در کنار داشتن ظاهر زیبا همیشه باید به فکر سلامت بدن خود هم باشیم. از این رو پوشیدن کفش‌هایی که مناسب بدن و پاها باشد اهمیت پیدا می‌کند.

 بهترین کفش پاشنه بلند لزوماً گران‌قیمت‌ترین کفش نیست؛ بلکه کفشی است که بتوان با آن هم زیبا و هم راحت بود، هم شیک و منحصربفرد بود و هم آسیب جدی به پاها و کمر وارد نکرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین نوع کفش‌های پاشنه بلند و پاشنه آنها بپردازیم. سپس مزایا و معایب کفش‌های پاشنه بلند را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

معرفی بهترین کفش پاشنه بلند

بهتری کفش پاشنه بلند کفشی است که جذاب و راحت باشد و آسیب جدی به پاهایتان وارد نکند. در کل پاشنه کفش‌های زنانه به چهار دسته تقسیم می‌شود. این چهار نوع عبارت است از:

پاشنه‌ بلند

کفش‌های پاشنه بلند همان‌طور که از نامشان مشخص است کفش‌هایی هستند که پاشنه بلندی دارند و باعث قدبلندتر نشان دادن شما می‌شوند. اگر قد کوتاهی دارید و یا دوست دارید بلندتر دیده شوید کفش مناسب کوتاه‌قدها را بخرید. این کفش همان کفش‌های پاشنه بلند است که در هر جایی به شما توصیه می‌شود. اینگونه کفش‌ها مدل‌های مختلفی دارد. مدل‌هایی مانند پاشنه ویرگولی، پاشنه باریک، پاشنه کوبایی و… جزء مدل‌های مختلف کفش‌های پاشنه بلند محسوب می‌شود. اگر دنبال بهترین کفش پاشنه بلند برای استفاده طولانی‌مدت هستید کفش‌های خیلی بلند را انتخاب نکنید چرا که به کمر و پاهایتان آسیب وارد خواهد شد.

کفش مجلسی صورتی

پاشنه اسپرت

کفش‌های پاشنه اسپرت کفش‌هایی هستند که پاشنه ندارند. بنابراین پوشیدن آنها تأثیری روی قدبلندتر نشان دادن شما ندارد. بیشتر کفش‌های ورزشی و اسپرت بدون پاشنه هستند. البته امروزه کفش‌های ونس، کتانی و اسپرت لژدار هم زیاد شده است. این کفش‌ها از آنجایی که معمولاً پاشنه جدایی ندارند جزء یکی از بهترین کفش پاشنه بلند محسوب می‌شوند.

خری کفش دخترانه اسپرت

پاشنه لژدار

کفش‌هایی که پاشنه آنها به صورت پیوسته و سرتاسری است کفش‌های لژدار می‌گویند. طراحی اینگونه کفش‌ها از یونان باستان آغاز شد و تا به امروز طرفداران خاص خود را دارد. از آنجایی که پوشیدن اینگونه کفش‌های پاشنه بلند راحت‌تر از کفش‌های پاشنه جدا است از این رو جزء بهترین کفش پاشنه بلند محسوب می‌شوند. مدل‌های مختلف کفش‌های لژدار شامل موارد زیر است:

  • کفش پاشنه بلند با لژ ساده
  • کفش پاشنه بلند با لژ مبلی
  • صندل‌های لژدار
  • بوت‌های لژدار

کفش لژدار جلو باز

پاشنه طبی

در هنگام معرفی کفش‌‌های زنانه برای خرید کفش زنانه شیک منصفانه نیست که نامی از کفش‌های طبی آورده نشود. کفش‌های طبی جزء کفش‌هایی است که متناسب با ارگونومی پاها طراحی شده‌ است. بنابراین به جرأت می‌توان آنها را جزء بهترین کفش پاشنه بلند به حساب آورد. البته پاشنه کفش‌های طبی چندان بلند نیست  و در هنگام راه رفتن از آنجایی که پا به قسمت زیر کفش ساییده نمی‌شود راه رفتن با آن بسیار راحت‌ خواهد بود.

کفش طبی

روش اندازه‌گیری ارتفاع استاندارد پاشنه کفش

برای اینکه در هنگام خرید بتوانید بهترین کفش پاشنه بلند را برای خود انتخاب کنید ارتفاع آن را متناسب با قد و اندام خود محاسبه کنید. در این صورت با کمترین معایب کفش پاشنه بلند رو به رو خواهید شد. راه‌های مختلفی برای به دست آوردن ارتفاع استاندارد پاشنه کفش وجود دارد. در اینجا دو روش را بیان می‌کنیم:

روش اول اندازه‌گیری استاندارد ارتفاع پاشنه کفش

  1. ابتدا به کمک متر ارتفاع قد خود را از سر تا نوک انگشتان پا اندازه بگیرید.
  2. ارتفاع سر تا قسمت ناف را اندازه بگیرید.
  3. اندازه سر تا ناف را در عدد ۱٫۶۱۸ ضرب کنید.
  4. ارتفاع سر تا ناف خود را با حاصل ضرب به دست آمده جمع کنید.
  5. عدد به دست آمده قد استاندارد شما است.
  6. قد واقعی‌تان را از قد استانداردتان کم کنید.
  7. عدد به دست آمده اندازه استاندارد پاشنه کفش شما خواهد بود.

روش بالا را به کمک یک مثال توضیح می‌دهیم. فرض کنید قد شخص ۱۵۴ سانتی متر است. فاصله سر تا ناف هم ۶۱ سانتی متر است. فاصله سر تا ناف را در عدد ۱٫۶۱۸ ضرب می‌کنیم: ۹۹=۱.۶۱۸×۶۱

حالا فاصله سر تا ناف را با عدد به دست آمده جمع می‌کنیم: ۹۹+۶۱=۱۶۰

در نهایت قد واقعی‌مان را از عدد به دست آمده که قد استانداردمان است کم می‌کنیم: ۱۵۴-۱۶۰=۶

عدد به دست آمده اندازه استاندارد پاشنه کفش ما است. بنابراین بهترین کفش پاشنه بلند برای کسی که قد ۱۵۴ سانتی‌متر دارد ۶ سانتی متر باید ارتفاع داشته باشد.

اندازه گیری پاشنه استاندارد کفش

روش دوم اندازه‌گیری استاندارد ارتفاع پاشنه کفش

  1. طول پای خود را اندازه بگیرید.
  2. نصف آن را در عدد ۱٫۶۱۸ تقسیم کنید.
  3. عدد به دست آمده بیشترین اندازه استاندارد پاشنه کفش شما محسوب می‌شود.

مثلاً اگر طول پای شما ۲۴ سانتی‌متر باشد. نصف آن یعنی ۱۲ را باید در ۱٫۶۱۸ تقسیم کنیم. جواب عدد ۷٫۴۱ می‌شود. بنابراین ارتفاع بهترین کفش پاشنه بلند برای شما ۷ سانتی‌متر خواهد بود.

 

جمع‌بندی

مزایای پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند زیباتر نشان دادن شما، افزایش دادن اعتماد به نفس شما و سهولت در ست کردن آن با انواع لباس‌ها است. اما در کنار این مزایا معایبی همچون درد در ناحیه کمر، پاها و ستون فقرات دارد. این معایب وقتی خودش را نشان می‌دهد که شخص برای طولانی مدت از کفش های پاشنه‌بلند استفاده کند. اگر به پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار علاقه دارید سعی کنید بهترین کفش پاشنه بلند را بخرید. اینگونه کفش‌ها کفش‌هایی هستند که علاوه بر زیبا بودن متناسب با استایل و راحتی پای شما باشند. از این رو سعی کنید تا جایی که امکان دارد کفش‌های لژدار، اسپرت و طبی پاشنه دار را انتخاب کنید و از پوشیدن کفش‌هایی که پاشنه خیلی بلندی دارند خودداری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *