طراحی مد

خرید کفش زنانه نیازمند چه نکاتی است؟

کفش زنانه

کفش زنانه مجلسی کفشی است که اغلب در مهمانی‌ها، مراسم‌های جشن و عروسی و یا حتی در سر کار و خیابان پوشیده می‌شود. اینگونه کفش‌ها در انواع مختلف پاشنه بلند و پاشنه کوتاه عرضه می‌شود. خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار نیازمند نکاتی است که باید به آن توجه شود.

نمی دانم برایتان پیش آمده یا نه ؟ که کفشی خریده باشید و همین که پا زده‌اید و در مجلسی پوشیده‌اید همان اوایل مراسم اذیت شده اید و مجبور شدید که کفش را از پا در بیاورید. اصلا همین که یکبار پوشیده‌اید دل زده شده‌اید و یا حتی طوری کفش را انتخاب کرده‌اید که نتوانستید دیگر آن را بپوشید. از آن لحاظ که یا با چیزی به درستی ست نمی‌شود یا اصلا مناسب پا یا وزن و قد شما نیست.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود پا در کفش راحت نباشد. هنگام خرید،  باید به نکات مهم خرید کفش زنانه مجلسی توجه کرد تا از آن راضی باشیم و به راحتی پا ، در آن کفش مطمئن باشیم. در بعضی مواقع شاید کفش مد‌نظر اصلا مناسب ما نباشد و نباید آن را بخریم. مثلا خانمی که کمر درد دارد کفش زنانه مجلسی پاشنه بلند برایش مناسب نیست و کمردرد او را تشدید می‌کند. خصوصاً اگر به مدت طولانی از آن استفاده کند. خلاصه که خرید کفش زنانه مجلسی نیازمند دانستن یک سری نکات است که در ادامه مقاله به آنها اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 نکات خرید کفش زنانه

توجه به کیفیت کفش

کفش زنانه مجلسی باید استاندارد باشد یعنی اینکه یرای خرید کفش که وارد فروشگاه می شویم طبیعتا در نظر اول زیبایی کفش به چشم ما می‌آید و شیفته آن می‌شویم. درست است که زیبایی و ظاهر کفش هم مهم است ولی به موارد دیگر آن هم باید دقت داشت. سلامتی پا که خیلی مهم است که کفش را چگونه انتخاب می‌کنیم که پاها اذیت نشوند. همین امر باعث می‌شود که کفشی را انتخاب کنیم که در کنار زیبایی دارای کیفیت بالا باشد.

وقتی می گوییم کیفیت یعنی کفش باید از لحاظ قالب استاندارد باشد .به این صورت که کفش را می‌پوشیم همه قسمت‌های پا کاملا باید در آن قرار بگیرد و راحت باشد اگر حتی کمی از انگشتان در کفش جمع شود و مورد فشار باشد آن استاندارد نیست. پاشنه ها نیز اگر استاندارد نباشد پاها و انگشتان در معرض فشار قرار می‌گیرند.

کفش مجلسی

توجه به راحتی

اگر به خاطر شیک بودن و زیبایی کفش پاشنه دار را بلند تر از حد انتخاب کنیم چه بسا وزن فرد روی پاها و فشاری که روی آنها می‌آید و همین طور انگشتان پا به سمت جلو فشار زیادی را باید تحمل کنند و این همان موردی است که راحت نیستیم و تعادل به هم می خورد و درد پا را به همراه دارد علاوه بر آن‌که درست هم نمی توانیم راه بروییم. هر چه پاشنه بلند تر باشد وزن بدن بیشتر روی انگشتان  پا و پنجه ها می افتد و فشار وارد می کند .

توجه به نرمی و انعطاف‌پذیری

کفش زنانه مجلسی علاوه بر مواردی که گفته شد باید کاملا نرم باشد .چون کفش های خشک هیچ انعطافی ندارد و باعث می شود پا درون این کفش‌ها آسیب ببینند. پس حتما انعطاف‌پذیری کفش را مد نظر قرار دهید تا راحت تر پا درون کفش باشد. برای خریدن کفش و اینکه بدانید نرم است یا خشک وقتی به فروشگاه رفتید و کفشی را انتخاب کردید یک طرف از نوک کفش و در طرف دیگر که از پاشنه کفش با دست بگیرید و کمی خم کنید. اگر انعطاف داشته باشد و نرم باشد بیشتر خم می شود و اگر این‌طور نباشد کفش مناسبی برای پاهایتان نخواهد بود.

توجه به زمان خرید

بهتر است کفش زنانه مجلسی یا هر کفشی را که می‌خرید به زمان خرید توجه کنید. خرید کفش از لحاظ زمان باید موقعی باشد که پا فعالیت کافی داشته است مثلا اول صبح که تازه بیدار شده‌اید و به قدر کافی راه نرفته‌اید برای خرید کفش بیرون نروید. چون هنوز پاها باز نشده و آن سایز طبیعی خود را ندارد. بعد از ظهرها بهترین زمان برای خرید کفش زنانه و هر نوع کفش دیگری است.

توجه به مکان استفاده

در هنگام خرید کفش زنانه مجلسی به این نکته هم توجه کنید که کفش را برای کجا و چه مدت زمانی می‌خرید. مثلا خانمی کفشی را می‌خرد که فقط در یک سالن و مراسم آن را بپوشد ولی شخص دیگر کفش را برای همه فعالیت‌های خود انتخاب می‌کند. کسی که کفش زنانه مجلسی را برای استفاده روزمره می‌خواهد باید کفشی را انتخاب کند که پاشنه‌های پهن‌تری داشته باشد. پاشنه پهن در استفاده‌های طولانی‌مدت راحتی پا را تضمین می‌کند.

داشتن کفی مناسب

کفی کفش  پاشنه دار نیز جزو نکات مهم کفش می باشد و اگر کفی مناسب درون کفش باشد پا راحت‌تر می باشد و فشار به آن نمی‌آید.

راه رفتن با کفش

در هنگامی که کفش زنانه مجلسی را انتخاب کردید و این موارد را در نظر گرفتید باید کمی با کفش راه بروید. فقط یک لحظه پوشیدن و درآوردن کفش کافی نیست. با راه رفتن کفش متوجه راحتی و اندازه دقیق آن خواهید شد.

کفش مجلسی پاشنه دار

توجه به استایل

کفش‌های مجلسی انواع مختلفی دارند. در هنگام خرید، کفش زنانه مجلسی را طوری انتخاب کنید که متناسب با لباس،  تیپ، قد و استایل شما باشد. مثلا کسی که قد کوتاه است باید کفشی با پاشنه بلندتر بگیرد یا کسی که قد بلند است بهتر است کفش پاشنه کوتاه مجلسی را برای خرید انتخاب نکند.

توجه به تناسب رنگ

کفش‌ها رنگ‌های متنوعی دارند.  بهتر است در هنگام خرید کفش زنانه مجلسی این نکته را در نظر بگیرید که قرار است آن کفش را با چه لباسی بپوشید. دقت در ست کردن کفش و لباس به شما کمک خواهد کرد تا در مهمانی بهتر دیده شوید. کفش مشکی کفشی است که با هر رنگی ست می‌شود. بنابراین اگر نمی‌دانستید دقیقاً چه رنگی برایتان مناسب است رنگ مشکی را انتخاب کنید. رنگ مشکی، رنگی است که با هر رنگ لباسی ست می‌شود و مجلسی و شیک می‌باشد. استایل مشکی شیک و باکلاس است و اگر بتوان به خوبی آن را با سایر رنگ‌ها تطبیق داد جذابیت خاصی به خود خواهید بخشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *