طراحی مد

معرفی انواع کفش مجلسی پاشنه دار

معمولا اکثر خانم‌ها برای خودشان یک کفش پاشنه دار دارند .حداقل یک کفش در جا کفشی خانه ها است. این علاقه خانم ها را نسبت به کفش های پاشنه دار نشان می دهد .مخصوصا برای مهمانی ها و مجالس آن چنانی که در جایی خاص و سالن‌ها برپا می شود و می خواهد شیک به نظر بیاید حتما کفش پاشنه بلند می پوشند. وقتی برای خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار به فروشگاه می روید با انواع کفش مجلسی  پاشنه دار مواجه می شوید.

انواع که می گوییم هم از لحاظ رنگ و هم از لحاظ جنس و شکل ظاهر کفش می باشد . از نوع کفش‌هایی است که علاوه بر داشتن ظاهر زیبا و شیک برایش باید هزینه هم کنید یعنی از نظر قیمت نسبت به کفش های دیگر کمی فرق دارد.

 

انواع کفش مجلسی پاشنه دار

کفش مجلسی پاشنه دار به کفش هایی می گویند که پاشنه آن از ۵ سانتیمتر بیشتر است. این اینگونه کفش‌ها انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

  • کفش پاشنه بلاگ
  • کفش پاشنه مخروطی
  • کفش پاشنه دکوراتیو
  • کفش پاشنه فلر
  • کفش پاشنه فرانسوی
  • کفش پاشنه گربه‌ای
  • کفش پاشنه مدیوم
  • کفش پاشنه میخی
  • کفش پاشنه مربعی
  • کفش پاشنه لایه‌ای
  • کفش پاشنه گوه‌ای

 کفش پاشنه بلاگ

کفشی بسیار شیک می باشد .وزن بدن را به خاطر داشتن پاشنه پهن و بزرگ به خوبی نگه می دارد. و همین باعث می شود به خوبی بتوانیم بایستیم و فشار کمتری به پاها بیاید. از نوع کفش از نوع کفش مجلسی پاشنه دار است که بیشتر خریداری می شود چون پاشنه آن بنا بر اینکه کجا می‌خواهیم استفاده کنیم به شکل مربع و استوانه‌ای می‌باشد.

کفش پاشنه مخروطی

از پهنی به نازکی می رود ان طور که  از بالا به  طرف پایین کم کم نازک می شود .پاشنه ای ضخیم و محکم که همین ویژگی باعث شده این کفش خریدار بیشتری داشته باشد و کاربرد های فراوانی داشته باشد. کفشی که همیشه مد می باشد و پاشنه با ارتفاع مختلف در دسترس است.

تعادل را حفظ می کند و خانمی که آن را می‌پوشد این نوع پاشنه از افتادن او جلوگیری می کند چون اگر دقت کرده باشید بعضی کفش های پاشنه دار فرد را مرتب دچار لغزش می کند و در برخی مواقع حتی به زمین می زند ولی این نوع پاشنه کفش هیچ نگرانی برای فرد ندارد و با خیال راحت می توان ان را در محیط کار یا بیرون استفاده کرد.

پاشنه مخروطی

کفش با  پاشنه دکوراتیو

وقتی به مجالس عروسی دعوت می شوید دوست دارید کفشی را بپوشید که شیک و مجلسی باشد. اگر دیده باشید در مجالس عروسی بعضی خانم ها این نوع کفش مجلسی پاشنه دار را به پا دارند این طور است که دارای طرح هایی روی پاشنه کار شده است و معمولا تزئیناتی می باشد .

کفش با پاشنه فلر

 شلوار کلوش را دیده اید که از بالا به سمت پایین گشاد می شود این حالت را کلوش می گویند. این کفش مجلسی پاشنه دار فلو نیز همین طور است. پاشنه از بالا به پایین باز می شود و حالت کلوش دارد. قسمت بالا باریک و پایین ان پهن می باشد.

کفش با پاشنه فرانسوی

یک نوع کفش ها هستند که پاشنه آنها در قسمت بالا پهن است و میانه پاشنه نازک می شود  و در قسمت پایین دوباره پهن می شود .این نوع پاشنه را فرانسوی می گویند البته به پاشنه لویی نیز معروف است. اگر ساعت شنی را دیده باشید پاشنه لویی نیز مثل همان ساعت شنی می باشد.

کفش با پاشنه بچه گربه ای

 خیلی نازک و ظریف و تقریبا همیشه در یک سایز ۵ ساتی متری یافت می شود. این نوع کفش مجلسی پاشنه دار برای افرادی خوب است که برای اولین بار می خواهند کفش پاشنه دار بخرند و به خوبی هنوز نمی توانند ان را راه ببرند این کفش شیک زنانه برای آنها مناسب است. برای افرادی که قد بلند هستند بهترین گزینه همین پاشنه بچه گربه ای ۵ سانتی می باشد.

کفش با پاشنه مدیوم

برای محل کار و بیرون رفتن کفش مجلسی پاشنه دار با این نوع پاشنه خیلی مناسب است .پاشنه این کفش ها از اندازه هفت و نیم ساتیمتر تا ده سانتی متر متغیر می باشد. که بستگی به سلیقه شما دارد و راه رفتن با کفش پاشنه‌دار مدیم خیلی راحت‌تر می باشد و بدن را در وضعیت مناسب قرار می دهد بدون اینکه به پاها فشار وارد شود.اگر امتحان کنید حتما پی به راحتی آن می برید.

کفش پاشنه مدیوم

کفش با پاشنه میخی

از اسم آن معلوم است کفش‌هایی با این نوع پاشنه معمولا نازک هستند و از انتخاب های جذاب برای مجالس می باشد .البته این را بدانید که اگر می خواهید این کفش با این نوع پاشنه را بخرید پاهای شما را کمی بلند تر نشان می دهد و به تمرین زیاد برای راه رفتن نیاز دارد و کمی سخت است ولی اگر با تمرین زیاد باعث شود دیگر برایتان عادی شود این نوع کفش وقار شمار را زیاد می کند و راه رفتن را زیبا می کند.

کفش پاشنه مربعی

ضخیم و مستطیل شکلی می باشد .در کفش مجلسی پاشنه دار نوک تیز بیشتر کاربرد دارد.اما در سایر کفش‌ها مثل بوت‌ها هم دیده می شود که کار شده است.

کفش پاشنه لایه ای

چندین لایه روی هم مثل یک پشته به نظر می‌آید که ضخیم هم است که با یک لباس ساده ظاهر زیبایی به وجود می اورد.

کفش پاشنه گوه ای و پلتفرم

یک نوع پاشنه است که معمولا جزء کفش مجلسی پاشنه دار حساب می‌آید و مثل بقیه کفش های پاشنه دار نیست ولی  همان کار کفش پاشنه دار را می کند یعنی شما را چند سانتی‌متر بلندتر از آن چیزی که هستید می‌کند. این نوع کفش را کفش لژدار هم می گویند.

 

جمع‌بندی

این کفش‌های پاشنه دار که در بازار به فروش می ایند برای فصول مختلف هم متفاوت می تواند باشد مثلا کفش هایی در تابستان کفش مجلسی پاشنه دار هستند مثلا جلو باز که وقتی پوشیده می شود هم خنک تر است و هوا به خوبی در ان جریان دارد و هم اینکه انگشتان در جلوی پا راحت تر است به خاطر باز بودن جلوی کفش و پا را که از لحاظ پاشنه دار بدن کفش کمی به جلو هل داده می شود از این لحاظ انگشتان راحت تر هستند.

همچنین در زمستان کفش هایی مثل بوت و نیم بوت که می تواند پاشنه دار هم موجود باشد  و از ان استفاده کنید. که علاوه بر پاشنه دار بودن دارای یقه مانندی است که پا را کامللا پوشانده و از فشار پا به جلو به خاطر وجو ان در ساق پا جلوگیری می کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *