طراحی مد

نحوه صحیح راه رفتن با کفش پاشنه بلند

راه رفتن با کفش پاشنه بلند

راه رفتن با کفش پاشنه بلند کار چندان سختی نیست. کافی است یک سری اصول را بلد باشیم تا هم در حین راه رفتن سقوط نکنیم و هم آسیبی به کمر و پاهای خود وارد نکنیم. در کل خانم‌ها علاقه دارند در هنگام خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار، کفش‌های پاشنه بلند را انتخاب کنند. خانم‌ها خصوصاً خانم‌های جوان دوست دارند بلند و کشیده دیده شوند. قد بلندتر اعتماد به نفس بیشتری به افراد می‌دهد و حس بهتری را به دنبال دارد. از این رو علاقه‌مندان به کفش‌های پاشنه بلند زیاد هستند. تقریباً می‌شود گفت همه خانم‌های جوان حداقل یک جفت کفش پاشنه بلند در کمد لباس خود دارند.

راه رفتن با کفش پاشنه بلند برای بعضی از خانم‌ها سخت است. از این رو با اینکه علاقه به پوشیدن این نوع کفش‌ها دارند به سراغ خرید آن نمی‌روند. اگر اینگونه افراد با اصول راه رفتن با کفش پاشنه‌بلند آشنا باشند دیگر از خریدن آن امتناع نمی‌کنند و با خیال راحت خرید خواهند کرد. در این مقاله آرشیدا قصد داریم شما را با روش راه رفتن با کفش پاشنه بلند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

راه رفتن با کفش پاشنه بلند به صورت اصولی

کفش‌های پاشنه بلند برای خانم‌ها محبوبیت زیادی دارد. از این رو بعد از خرید کفش زنانه شیک و پاشنه بلند باید طرز راه رفتن با کفش پاشنه بلند را بلد باشند تا بهتر با آن راه بروند. گاهی استفاده از کفش‌های نامناسب پاشنه بلند، باعث ایجاد آسیب به عضلات کمر، ستون فقرات و استخوان‌های پا می‌شود. آسیب‌هایی که گاه جبران ناپذیر است و تا آخر عمر با فرد همراه خواهد بود.

در کل پوشیدن و راه رفتن با کفش پاشنه بلند به مدت طولانی و روزانه، مشکلات و دردهایی را برای کمر و لگن ایجاد می‌کند. از این‌رو سعی کنید همیشه در هنگام خرید کفش پاشنه‌دار، به سراغ کفش‌های مناسب پاشنه بلند بروید و از پوشیدن کفش‌های نامناسب دوری کنید. همچنین طرز راه رفتن با کفش پاشنه بلند را یاد بگیرید تا حداقل از این شدت آسیب‌ها جلوگیری شود. در زیر اصول راه رفتن صحیح با کفش پاشنه بلند معرفی شده است:

کفش پی وی سی

خم شدن به سمت عقب هنگام راه رفتن

افرادی که در هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند حرفه‌ای نیستند خود به خود به سمت جلو خم می‌شوند. اینگونه افراد به قصد حفظ تعادل خود هنگام راه رفتن به سمت جلو کشیده می‌شوند. این طرز راه رفتن هم غیرحرفه‌ای و غیراصولی است، هم جلوه بدی دارد و هم به کمر شما آسیب وارد می‌کند. از این رو بهتر است برای حفظ تعادل با کفش پاشنه بلند، هنگام پوشیدن آن کمی خود را به سمت عقب متمایل کنید.

قدم‌های کوتاه بردارید

خانم‌هایی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند خود به خود در حین راه رفتن قدم‌های کوتاه برمی‌دارند. هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند برای حفظ تعادل بهتر است قدم‌ها کوتاه برداشته شود. در این روش ابتدا باید پاشنه پا روی زمین گذاشته شود و سپس پنجه پا به صورت آرام روی زمین گذاشته شود. این روش راه رفتن کاملاً اصولی، جذاب و بی‌خطر است.

راه رفتن روی خط راست

طرز راه رفتن صحیح با کفش‌های پاشنه بلند چندان مشکل نیست. فرض کنید روی یک بند یا خط صاف راه می‌روید. این روش راه رفتن هم جذاب‌تر است و هم اصولی است. کافی است هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند، نوک کفش را دقیقاً روی خطی که به صورت فرضی در نظر گرفته‌اید بگذارید و پای دیگرتان را به همین ترتیب جلوی پای خود قرار دهید. با این روش قدم‌هایتان به سمت چپ و راست جابه‌جا نمی‌شود.

عجله نکنید

هیچ خانمی دوست ندارد در یک مهمان و یا مجلس عروسی هنگام راه رفتن ناگهان بیفتد و نقش زمین شود. عجله کردن هنگام راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند مساوی است با افتادن و سقوط کردن. از این رو در هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند هیچگاه عجله نکنید. انتظارتان در هنگام راه رفتن با اینگونه کفش‌ها به اندازه سرعت راه رفتن با کفش‌های اسپرت و کتانی نباشد. برداشتن قدم‌های آهسته‌تر هم باعث افزایش جذابیت و اعتماد به نفس فرد می‌شود و هم خطر افتادن را بسیار کم می‌کند.

پوشیدن کفش پاشنه بلند سایز مناسب

حتی اگر در راه رفتن با کفش پاشنه بلند مهارت کافی داشته باشید ولی سایز کفش‌تان مناسب پایتان  نباشد به مشکل برمی‌خورید. پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند به خودی خود کمی دردسرساز است چه برسد به وقتی که اندازه پا هم نباشد. روش دقیق اندازه‌گیری سایز پا را یاد بگیرید. با آن روش اندازه پاهایتان را بگیرید و بعد به سراغ خرید اینگونه کفش‌ها بروید. سعی کنید در هنگام خرید علاوه بر سایز پا، به راحت بودن کفش پاشنه‌بلند و حرفه‌ای بودن ساخت آن هم توجه کنید. در این صورت راه رفتن اصولی با آن برایتان بسیار راحت‌تر خواهد شد.

کفش پاشنه بلند

 

راحت‌ترین کفش پاشنه بلند زنانه

در هنگام خرید کفش مجلسی و یا غیر مجلسی پاشنه‌بلند به سه نکته دقت کنید راحت‌ترین کفش پاشنه بلند زنانه را خواهید خرید.

  1. کفی کفش

کفش کفش قسمت بسیار مهم و حساس کفش است. اگر در هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند، کفی آن نامناسب باشد، درد شدید در ناحیه کمر و پا برایتان ایجاد خواهد شد. کفی کفش در راحتی و سلامت پا نقش مهمی دارد. برندهای مختلف کفش مجلسی با داشتن کفی‌های مناسب راه رفتن را ساده‌تر می‌کنند.

  1. کفش استاندارد

کش استاندارد کفشی است که از پاها و ستون فقرات محافظت کند و در هنگام راه رفتن راحتی فوق‌العاده به پاها بدهد. اینگونه کفش ها را می‌توانید از سایت‌ها و فروشگاه‌ها معتبر خریداری کنید.

  1. ارتفاع پاشنه

ارتفاع پاشنه کفش هم در راحتی آن نقش مهمی دارد. ارتفاع کفش‌های پاشنه بلند اگر خیلی زیاد باشد حفظ تعادل هنگام راه رفتن با آن بسیار سخت می‌شود. از این رو هنگام خریدن کفش مجلسی از خرید کفشی با پاشنه‌های بسیار بلند دوری کنید. اینگونه کفش‌ها علاوه اینکه عدم حفظ تعادل را به همراه دارد، باعث آسیب‌ جدی به کمر، پا و ستون فقرات می‌شود.

کیف و کفش ست

 

جمع بندی

در هنگام خرید کفش‌های پاشنه بلند ابتدا طریقه صحیح راه رفتن با آن را یاد بگیرید. اگر در یک مهمانی بهترین کفش‌های پاشنه بلند را بخرید ولی نتوانید به صورت اصولی با آن قدم بردارید هم زیبایی و جذابیت خود را از دست می‌دهید و هم به کمر و پاها آسیب وارد می‌کنید. در این مقاله طریقه صحیح راه رفتن با کفش پاشنه بلند آموزش داده شد. با خواندن و رعایت کردن این اصول از پوشیدن کفش‌هاش پاشنه بلند خود لذت ببرید.

1 دیدگاه در “نحوه صحیح راه رفتن با کفش پاشنه بلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *