طراحی مد

نکات خرید کفش پاشنه بلند مجلسی

کفش پاشنه بلند مجلسی

کفش‌ پاشنه بلند مجلسی کفشی است که بیشتر در مجالس و مهمانی‌ها از آن استفاده می‌شود. البته هستند خانم‌هایی که دوست دارند اینگونه کفش‌ها را همیشه و همه‌جا به پا کنند. اینگونه کفش‌ها خصوصاً برای کسانی که قد کوتاهی دارند شیک و جذاب است. اما باید در نظر داشت که پوشیدن مدام کفش‌های پاشنه بلند می‌تواند شما را مبتلا به درد پا و کمر کند. کسانی که برای خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار همیشه به دنبال کفش‌های پاشنه بلند هستند باید با اصول خرید اینگونه کفش‌ها آشنا باشند.

کفش پاشنه بلند مجلسی را اکثر خانم‌های جوان و کسانی که قد چندان بلندی ندارند انتخاب می‌کنند. البته کفش‌های پاشنه بلند مردانه هم برای مردان کوتاه قد تولید می‌شود. ولی پاشنه این کفش‌ها به بلندی کفش‌های مجلسی پاشنه بلند زنانه نیست. با این همه هستند کسانی که علاقه به پوشیدن اینگونه کفش‌ها دارند اما بخاطر سختی پوشیدن و راه رفتن با آن، از خریدن آن امتناع می‌کنند. این افراد حتماً  کفش‌های پاشنه بلند نامناسب را امتحان کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم نکات خرید کفش پاشنه بلند مناسب را شرح دهیم تا در هنگام خرید دیگر نگران نباشید. با ما همراه باشید.

کفش پی وی سی

دسته‌بندی کفش‌های زنانه بر اساس پاشنه

کفش‌های زنانه را می‌توان بر اساس پاشنه آنها دسته‌بندی کرد. این دسته‌بندی شامل موارد زیر است:

  • کفش تخت
  • کفش با پاشنه سه سانتی یا پنج سانتی
  • کفش با پاشنه هفت سانتی
  • کفش‌های ده سانتی یا بیشتر
  • کفش‌های لژدار

کفش پاشنه تخت زنانه

کفش‌های تخت زنانه کفش‌هایی هستند که پاشنه تخت و بسیار کوتاهی دارند. ارتفاع این پاشنه‌ها یک و نیم تا دو سانتیمتر است. از آنجایی که پوشیدن کفش‌های پاشنه کوتاه بسیار راحت است بسیاری از خانم‌ها آن را به کفش پاشنه بلند مجلسی ترجیح می‌دهند. البته این نکته را باید مد نظر داشت که کفش‌های تخت اگر غیراستاندارد باشند می‌توانند به کف پا و ساق پا فشار وارد کنند. از این رو کفش تخت برای کسانی که کمردرد و پا درد هستند گزینه مناسبی نیست. و بهتر است از کفش‌های طبی و کتانی‌های اسپرت استاندارد به جای کفش‌های کاملاً تخت استفاده کرد.

کفش پاشنه سه سانتی یا پنج سانتی

کفش پاشنه سه سانتی یا پنج سانتی برای کسانی که به دنبال خرید کفش پاشنه بلند مجلسی هستند چندان مناسب نیست اما برای کسانی که تازه پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند را شروع کرده‌اند گزینه بسیار خوبی است. همچنین برای افراد مسن‌تر و یا کسانی که از درد کمر و یا درد پا رنج می‌برند و در عین حال دوست دارند در مهمانی قد بلندتر دیده شوند مناسب است.

کفش برند پرادا

 

کفش پاشنه بلند ۷ سانتی

کفش‌ پاشنه بلند مجلسی ۷ سانتی از کفش‌هایی است که هم جذاب و زیبا است و هم از لحاظ حفظ سلامت پا نسبت به کفش‌های پاشنه بلندتر استاندارد است. استایل اینگونه کفش‌ها طوری است که هم مناسب مهمانی‌ها و مراسم جشن و عروسی است و هم می‌توان از آن در جلسات رسمی و محل کار استفاده کرد. قسمت پنجه کفش‌های‌ پاشنه ۷ سانتی اغلب باریک و رو باز است. اگر پنجه پای شما پهن است و یا کفش‌های جلوباز را دوست ندارید می‌توانید با سایر مدل‌های کفش پاشنه بلند مجلسی خود را شیک و آراسته کنید.

کفش پاشنه بلند مجلسی ۱۰ سانتی

اینگونه کفش‌ها که پاشنه بلندی دارند بهترین گزینه برای جشن‌ها و مراسم عروسی است. اینگونه کفش‌ها در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند که با هر لباس مجلسی می‌توان آنها را ست کرد و استایل شیک و زیبایی برای خود رقم زد. البته ناگفته نماند که راه رفتن با کفش‌های ده سانتی کار هرکسی نیست و اصول خود را می‌خواهد.

کفش لژدار

کفش لژدار کفشی است که پاشنه آن سراسری است. یعنی فضای بین پنجه و پاشنه کاملاً پر و پوشیده است. از این رو راه رفتن با آن بسیار راحت است. کسانی که برای خرید کفش پاشنه بلند مجلسی، کفش‌های لژدار را انتخاب می‌کنند دیگر مشکل راه رفتن با آن را نخواهند داشت.

چگونگی راحت‌تر پوشیدن کفش پاشنه بلند مجلسی

شاید برایتان پیش آمده باشد که کفش پاشنه بلند مجلسی بخرید و با کلی ذوق و شوق آن را بپوشید. ولی بعد از یکی دو بار استفاده، پاهایتان خسته شود و دیگر نتوانید از آن استفاده کنید. بنابراین در هنگام خرید کفش زنانه شیک پاشنه بلند باید نحوه صحیح راه رفتن با کفش پاشنه بلند را بلد باشید. کار‌هایی وجود دارد که با انجام دادن آنها کفش‌های پاشنه بلند را می‌توانید راحت‌تر بپوشید:

  • کفش پاشنه بلند مجلسی را در طول روز بپوشید

اگر می‌خواهید برای یک مهمانی از اینگونه کفش‌ها استفاده کنید قبل از رفتن به آن مراسم، کفش را در خانه بپوشید. هنگام تلویزیون تماشا کردن، هنگام غذا پختن، هنگام لباس پوشیدن و… سعی کنید کفش را در پای خود داشته باشید تا پاهایتان به آن عادت کند.

  • پوشیدن کفش پاشنه بلند با جوراب

درست است که پوشیدن کفش پاشنه بلند مجلسی با جوراب چندان جذاب و زیبا نیست اما این کار را می‌توانید در خانه انجام دهید. پوشیدن اینگونه کفش‌ها همراه جوراب می‌تواند آن را به خوبی در پای شما جا کند.

  • پر کردن داخل کفش هنگام استفاده نکردن از آن

وقتی کفش را استفاده نمی‌کنید خشک می‌شود. وقتی که کفش خشک شود انعطاف خود را از دست می‌دهد و دیگر به راحتی داخل پا نمی‌رود. برای جلوگیری از این امر بهتر است وقتی کفش پاشنه بلند مجلسی خود را نمی‌پوشید داخل آن را با روزنامه یا هر چیز دیگری پر کنید تا انعطاف خود را حفظ کند.

  • برداشتن قدم‌های کوتاه با کفش

زمانی که کفش پاشنه بلند مجلسی به پا دارید سعی کنید قدم‌های کوتاه‌تری نسبت به زمان‌های دیگر بردارید. این کار برای حفظ تعادل و راحت‌تر قدم برداشتن بسیار خوب است.

خرید کفش زنانه

  • خم کردن کفش‌ها

اگر کفش پاشنه بلندی که خریده‌اید منعطف است با خم کردن آن می‌توانید این انعطاف را بیشتر کنید. قبل از این کار می‌توانید کفش را با سشوار گرم کنید؛ سپس سعی کنید این کار را سریع و به کمک دستان خود انجام دهید. قدم برداشتن و راه رفتن با کفشی که منعطف است بسیار راحت‌تر است.

  • بستن انگشتان به یکدیگر

زمانی که کفش‌های پاشنه‌بلند می‌پوشید بیشترین فشار به پنجه پاهایتان وارد می‌شود. این فشار باعث ایجاد درد در انگشتان پا می‌شود. بهتر است قبل از پوشیدن این کفش‌ها انگشتان سوم و چهارم خود را به یکدیگر ببندید. بستن این انگشتان باعث کنترل عصب‌های انگشتان پا و بالا رفتن تحمل درد می‌شود.

  • صاف راه رفتن

هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند مجلسی به هیچ عنوان قوز نکنید. گاهی بعضی از افراد که به تازگی تجربه پوشیدن اینگونه کفش‌ها را دارند هنگام راه رفتن خود را به سمت جلو خم می‌کنند. این کار هم جذابیت شما را می‌گیرد و هم حفظ تعادل را سخت‌تر می کند. از این رو هیچگاه قوز نکنید تا هم باوقار و سنگین‌ باشید و هم تعادل‌تان بهتر حفظ شود.

  • انتخاب کفش‌هایی با پاشنه‌های پهن‌تر

راه رفتن با کفش‌هایی که پاشنه‌های نازکی دارند واقعاً سخت است. همچنین فشار زیادی را به پاها و کمر وارد می‌کند. برای اینکه در مهمانی هم قدبلندتر دیده شوید و هم راحت‌تر باشید کفش‌های پاشنه پهن را انتخاب کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *