طراحی مد

راهنمای خرید کفش زنانه زمستانی

خرید کفش زنانه زمستانی

خرید کفش زنانه زمستانی از اقداماتی است که اکثر خانم‌ها در هنگام نزدیک شدن به فصل سرما به دنبال آن هستند. وقتی وارد فصل سرما می‌شویم باید مناسب همان فصل لباس و کفش گرم بپوشیم تا از سرما در امان بمانیم. بنابراین در هنگام خرید کفش زنانه شیک در فصل سرما به دنبال خرید کفش زنانه زمستانی باشید.

شاید دقت کرده باشید وقتی پای انسان سرد است همه بدنش احساس سرما می‌کند و بالعکس گرم شدن پاها باعث می‌شود گرما به کل بدن منتقل ‌شود. از این رو برای گرم نگه داشتن بدن، خرید کفش گرم و زمستانه اهمیت خاصی دارد. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا خرید اینگونه کفش‌ها اصول و راهنمایی خاصی را می‌طلبد یا اینکه فقط کافی است راهی مراکز خرید حضوری و یا اینترنتی شویم. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه خرید کفش زنانه زمستانی آشنا کنیم. با ما در آرشیدا همراه باشید.

 

نکات خرید کفش زنانه زمستانی

  1. توجه به راحتی

درست است که زیبایی و کیفیت کفش اهمیت زیادی دارد اما در هنگام خرید کفش زنانه زمستانی باید راحتی را اولویت قرار داد. برای تست راحت بودن یک کفش کافی است که پایتان داخل آن کفش آزرده و اذیت نشود.

معمولاً افراد در فصل زمستان جوراب‌های گرم و زخیم به پا می‌کنند. بنابراین در هنگام خرید کفش گرم زنانه سعی کنید کفش را یک شماره بزرگتر بخرید تا با پوشیدن جوراب زخیم، کفش برایتان کوچک نشود.

همچنین دقت کنید آستری داخل کفش لیز نباشد. لیز بودن آستری داخل کفش باعث سر خوردن پای شما داخل کفش می‌شود.

شاید به این مطلب علاقمند باشید : ست کردن نیم بوت دخترانه مشکی با شلوار و مانتو

  1. توجه به کفی کفش

برای خرید کفش زنانه زمستانی، توجه به کفی اهمیت زیادی دارد. کفی کفش قسمتی از کفش است که به طور مستقیم با زمین برخورد دارد. کف کفشی که قرار است شما را در فصل زمستان روی زمین لغزنده برفی و بارانی حفظ کند باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • عاج‌دار باشد.
  • لژهای اصطکاکی داشته باشد.
  • ضربه‌گیر باشد.
  • امکان نصب کرامپون داشته باشد.
  1. ضد آب بودن کفش

خرید کفش ضد آب از نکات دیگر هنگام خرید کفش زنانه زمستانی است. اگر کفش شما ضد آب نباشد به راحتی آب باران و برف به داخل آن نفوذ پیدا می‌کند. وقتی پایتان خیس شود سرما به کل بدنتان منتقل می‌شود و سریع سرما می‌خورید. از این رو خرید کفش بوت و نیم بوت که آب داخل آن نفوذ پیدا نمی‌کند پیشنهاد خوبی است.

کفش بوت زنانه

  1. توجه به وزن کفش

در هنگام خرید کفش گرم زمستانی همچون سایر لباس‌ها، وزن را در نظر بگیرید. وقتی قرار است ساعت‌ها کفش را به پا داشته باشید و با آن به مکان‌های مختلف بروید خوب است کفش سبک انتخاب کنید تا کمتر خسته شوید. معمولاً استانداردترین کفش‌های زمستانی زنانه از جنس فوم هستند که وزن پایینی دارند.

  1. فریم کفش

فریم یا همان فرم و شکل کفش در هنگام خرید کفش زنانه زمستانی اهمیت زیادی دارد. کفش‌هایی که سطح مقطع بیشتری با زمین دارد از فرو رفتن پای شما داخل برف جلوگیری می‌کند. هنگام خرید کفش مردانه زمستانی کفش‌هایی که سر آنها بیضی شکل است سطح مقطع بزرگتری نسبت به سایر کفش‌ها به زمین دارد. لذا هم از شناور شدن پای شما روی برف و هم از فرو رفتن زیاد کفش شما داخل برف جلوگیری می‌کند. هرچه وزن شما بیشتر است در هنگام خرید، کفش‌هایی با فریم‌های بزرگتر انتخاب کنید تا در زمستان با خیال راحت‌تر بیرون بروید. در کل اگر در فصل زمستان و سرما، قصد خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار را دارید پاشنه‌های پهن‌تر را به شما توصیه می‌کنیم.

  1. توجه به جنس کفش

برای خرید کفش زنانه زمستانی همچون خرید سایر اجناس توجه به جنس اهمیت ویژه‌ای دارد. چرم‌ها گزینه مناسبی برای انتخاب کفش زمستانی هستند. هم طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند و هم جنس آن ضد آب و مناسب فصل سرما است. جنس چرم طبیعی، مصنوعی و جیر هم کلاسیک است و هم مدرن، بنابراین هیچگاه از مد نمی‌افتد و همیشه شیک و خاص است. همچنین اگر کفش زمستانی خود را از اینگونه جنس‌ها انتخاب کنید برای پاک کردن و تمیز کردن آن هم مشکلی نخواهید داشت. در روزهای برفی و بارانی زمستان، تمیز کردن کفش چرم زمستانی با یک دستمال نمدار به راحتی صورت می‌گیرد.

علاوه بر جنس چرم و جیر، جنس فوم هم گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب و خرید کفش زنانه زمستانی است. ورزشکاران و کوهنوردان برای زمستان بیشتر از این جنس کفش استفاده می‌کنند و با خیالی آسوده روی برف‌ها و یخ‌ها قدم برمی‌دارند.

بیشتر بدانید : مهمترین نکات قبل از خرید کفش اسپرت دخترانه

انواع کفش گرم زنانه

انواع کفش زمستانی و گرم زنانه شامل موارد زیر است:

بوت زنانه

در فصل‌ سرد و زمستانی بسیاری از خانم‌های شیک‌پوش به سراغ پوشیدن بوت می‌روند. بوت‌ها با ساق‌های بلندی که دارند در هنگام برف و باران از پاهای شما در برابر سرما و کثیف شدن به خوبی محافظت می‌کنند. بنابراین در هنگام برف و باران می‌توانید با خیالی آسوده بوت به پا کنید و از خانه خارج شوید تا از طبیعت زیبا لذت ببرید. البته استفاده از این نوع کفش حتی اگر برف و  بارانی نیامده باشد برای جلوگیری از سرما گزینه بسیار مناسبی است. در نظر داشته باشید که اگر ساق پای شما درشت است بوت بلند به پا نکنید. بوت‌های کوتاه برای زیبایی ظاهری شما گزینه مناسب‌تری است.

نیم بوت دخترانه

نیم بوت زنانه

همان‌طور که مشخص است نیم‌بوت نسبت به بوت ساق کوتاه‌تری دارد. پوشیدن و درآوردن نیم‌بوت‌ها راحت‌تر از بوت‌ها است بنابراین اگر این ویژگی‌ برایتان بااهمیت است در هنگام خرید کفش زنانه زمستانی نیم‌بوت را انتخاب کنید. نیم‌بوت‌ با استایل‌های مختلف به خوبی ست می‌شود و ظاهری زیبا و جذاب به شما می‌دهد. البته توجه داشته باشید که نیم‌بوت پاشنه‌دار را برای زمستان انتخاب نکنید.

شاید به این مطلب علاقمند باشید : ۱۳ مدل استایل زمستانی جدید ۱۴۰۳

اسنیکرز زنانه

اسنیکرز بسیار راحت و سبک است که در فصل زمستان طرفداران زیادی دارد. این مدل کفش هم در فصل برف و سرما و هم در سایر فصل‌ها استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که در هنگام پوشیدن کفش اسنیکرز، جوراب نخی بپوشید تا از رشد قارچ بین انگشتانتان خودداری کنید.

2 دیدگاه در “راهنمای خرید کفش زنانه زمستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *