طراحی مد

معرفی انواع کفش مجلسی زنانه پرطرفدار

انواع کفش مجلسی زنانه

انواع کفش مجلسی زنانه کفش‌هایی هستند که در مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی به فروش می‌رسند. این نوع کفش‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است مناسب مجالس جشن و مهمانی‌ها است. خانم‌ها اکثرا دوست دارند در هر محفل و مجلسی خاص و شیک باشند و به نوعی در آنجا بدرخشند. خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه‌دار می‌تواند گزینه مناسبی برای یک مهمانی و عر‌وسی باشد. اینگونه کفش‌ها اگر با استایل شما هماهنگ باشد می‌تواند جذابیت خاصی به شما بدهد.

این نوع کفش‌ها در انواع مختلف که هر کدام نام مشخصی دارد در فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی سراسر دنیا به فروش می‌رسد. برندهای مختلفی در سراسر دنیا تولیدکننده انواع کفش مجلسی زنانه پاشنه‌دار، بدون پاشنه و شیک و کلاسیک هستند. بهترین نوع کفش‌های مجلسی کفش‌هایی هستند که در کنار زیبا بودن ویژگی‌های برتر دیگری مثل داشتن جنس باکیفیت و راحتی هنگام راه رفتن را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کفش مجلسی زنانه آشنا کنیم. با ما در ایران آرشیدا همراه باشید.

 

انواع کفش مجلسی زنانه از نظر طراحی

در انواع و اقسام لباس‌ها و کفش‌ها خصوصاً کفش‌های مجلسی تغییر کوچک در طراحی می‌تواند آن را به یک جنس شیک و خاص تبدیل کند. در انواع کفش مجلس زنانه پاشنه‌دار، نوع طراحی پاشنه می‌تواند علاوه بر تأثیر روی زیبایی، بر نحوه راه رفتن و حفظ تعادل نیز تأثیرگذار باشد. انواع کفش مجلسی عبارت است از:

کفش مجلسی استیلتو یا رکابی (Stiletto)

استیلتو را می‌توان جزء پرطرفدارترین کفش‌های مجلسی بین خانم‌های جوان دانست. این نوع کفش‌ها دارای پاشنه‌های باریک و بلند (تا ۲۰ سانتیمتر) است. البته پاشنه این نوع کفش‌ها هر اندازه می‌تواند باشد و از ۷ تا ۱۲ سانتیمتر و یا حتی بیشتر تولید می‌شود. استیلتو که نخستین بار در سال ۱۹۵۰ تولید و به شهرت رسید از انواع کفش مجلسی زنانه است که پاها را باریک‌تر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. اینگونه کفش‌ها را می‌توان در محیط‌های رسمی و غیر رسمی، مهمانی‌ها و عروسی‌ها همراه با یک لباس زیبا پوشید و از آن لذت برد. فروشگاه ایران آرشیدا دارای کفش‌های مجلسی در سبک‌های مختلف است که به شما زیبایی می‌بخشد.

کفش 10 سانتی

کفش پمپ (pump)

پمپ هم از انواع مدل‌های کفش پاشنه‌دار است. پاشنه این نوع کفش‌ها بلند، پهن و کلاسیک است و ارتفاع آن چیزی حدود ۵ تا ۱۰ سانتیمتر است. قسمت جلوی این نوع کفش‌ها بسته است و در شکل‌های مختلفی مثل گرد، مربعی و یا نوک تیز ساخته می‌شود. پوشیدن این نوع کفش‌ها از آنجایی که پاشنه تقریباً پهنی دارد در مقایسه با کفش استیلتو راحت تر است. از آنجایی که این مدل کفش تقریباً ساده و راحت است حتی می‌توان از آن برای انجام فعالیت‌های روزانه هم استفاده کرد.

کفش مجلسی کلاسیک

کفش اسلینگ بک (Sling back)

ویژگی خاص اسلینگ بک‌ها داشتن یک بند نازک در قسمت بالا و پشت باز بودن آن است. بند اینگونه کفش‌ها سگکی برای تنظیم کردن اندازه دارد و کل پا را در خود حفظ می‌کند. در میان انواع کفش مجلسی زنانه، داشتن بند در این نوع مدل حفظ تعادل را در هنگام راه‌ رفتن راحت‌تر می کند. قسمت جلوی کفش اسلینگ بک معمولاً جلو بسته و کمی نوک تیز است. ارتفاع این مدل هم در اندازه‌های مختلف از کوتاه گرفته تا متوسط و بلند تولید می‌شود. راحت بودن و داشتن پاشنه‌های متنوع باعث شده بتوان از آن در تمام طول روز استفاده کرد. از این رو در هنگام خرید کفش زنانه شیک، اسلینگ بک‌ها را هم امتحان کنید.

کفش مجلسی اسلینگ بک

کفش کاما (Comma)

اینگونه کفش‌ها که شبیه به کفش‌های استیلتو هستند در دهه ۱۹۵۰ توسط ویویر طراحی و معروف شد. او در سال‌های بعد توانست در طراحی این نوع کفش‌ها تنوع ایجاد کند. طراحی سبک کامای خمیده از بهترین هنرهای او بود. پاشنه کاما شیک و زیبا است و در ارتفاع‌های مختلف تولید می‌شود. این پاشنه‌ها مانند شکل کاما (ویرگول) کمی به سمت بیرون خمیده است. این خمیدگی و انحنا بر زیبایی این کفش افزوده است.

 

کفش PVC  و پاشنه شفاف

در میان انواع کفش مجلسی زنانه کفش‌های پی وی سی کفش‌هایی با طرح‌های خاص است که از مواد پی وی سی ساخته شده است. پاشنه اینگونه کفش‌ها معمولاً بلند است و مناسب مهمانی‌ها و مجالس است. این نوع مدل کفش، از آنجایی که پاشنه شفاف و زیبایی دارد با انواع لباس‌های زیبا استایل شیک و خاصی به شما می‌دهد.

کفش پی وی سی

کفش دی اورسای (D’Orsay)

دی اورسای در سال ۱۸۳۸ توسط آلفرد گابریل فرانسوی معروف به کنت اورسای طراحی و ساخته شد. ظاهر کفش دی‌ اورسای آن را از دیگر کفش‌ها متمایز کرده است. این نوع کفش‌ها دارای بریدگی‌های منحنی و V شکل در قسمت کناره‌ها است. در واقع در هنگام پوشیدن انواع کفش مجلسی زنانه دی اورسای، تمام انگشتان پا و پاشنه کاملاً پوشیده است و قوس پا کاملاً قابل مشاهده است. این نوع کفش‌ها در قسمت جلو بسته و در قسمت دو طرف و یا یک طرف باز است. اگر دو طرف کفش باز باشد به آن دوبل اورسای (double orsay) گفته می‌شود. باز بودن اطراف اینگونه کفش‌ها باعث رد و بدل شدن جریان هوا و تهویه هوا داخل پا می‌شود.

کفش مجلسی دی اورسای

کفش با بند تی شکل (T-strap)

کفش‌هایی با بند تی‌شکل مجلسی و روباز هستند که بند آنها از قسمت پنجه یا ابتدای انگشتان پا شروع می‌شود و به مچ پا ختم می‌شود. در میان انواع کفش مجلسی زنانه، کفش‌های بند تی شکل دارای پنجه نوک تیز هستند که استایل شیک و خاصی به شما می‌دهد. این نوع کفش‌ها گاهی مانند کفش استیلتو دارای پاشنه بلند و باریک است. همچنین گاهی مانند مدل دی اورسای دارای بریدگی‌های V شکل در کناره‌های خود است. زیبایی کفش‌های بند تی در مهمانی‌هها و مجالس، استایل خاصی به شما خواهد داد.

کفش مجلسی بند تی

کفش پنجه گربه‌ای (Kitten)

پنجه‌ گربه‌ای سبکی است که به وسیله آدری هپبورن (Audrey Hepburn) طراحی شد و از حامیان آن می‌توان به ترزا می(Theresa May)، میشل اوباما(Michelle Obama) و هیلاری کلینتون(Hillary Clinton) اشاره کرد.

از میان انواع کفش مجلسی زنانه، کفش پنجه گربه‌ای کوتاه‌ترین پاشنه را دارد که معمولاً بین ۱ تا ۲ اینچ ارتفاع دارد. از این رو در میان سایر کفش‌های مجلسی راحت‌تر با آنها می‌توان راه رفت و تعادل را حفظ کرد. اگر فرد قد بلندی هستید و به دنبال کفش مناسبی برای مجلس و مهمانی می‌گردید این نوع کفش به شما پیشنهاد می‌شود. بعضی از مدل‌های این نوع کفش از قسمت کناره‌ها باز است که زیبایی آن را بیشتر می‌کند. این نوع کفش از آنجایی که راحت و زیبا است برای استفاده روزانه هم گزینه مناسبی است. در واقع این کفش‌ها برای افراد که هم می‌خواهند کفش راحتی به پا کنند و هم می‌خواهند مقداری قدبلند‌تر نشان‌داده شوند مناسب است.

کفش‌ بلوک (Block)

در میان انواع کفش مجلسی زنانه، کفش‌های مجلسی بلوک دارای پاشنه‌هایی به شکل بلوک است. عرض این پاشنه‌ها به گونه‌ای است که به حفظ تعادل شما در هنگام راه رفتن کمک می‌کند. دلیل محبوبیت این نوع کفش در میان انواع کفش مجلسی زنانه، سهولت در پوشیدن و راه رفتن است. اگر کفش مجلسی را برای یک پوشیدن در فضایی باز و به مدت طولانی می‌خواهید این‌گونه کفش به شما پیشنهاد می‌شود. در واقع پوشیدن کفش بلوکی در مراسم‌های رسمی و غیر رسمی زیبایی خاصی به شما می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *