طراحی مد

معرفی انواع جنس کفش مجلسی زنانه

جنس کفش مجلسی نکته‌ای است که باعث تمایز بین کفش‌ها می‌شود. نکته‌ای که بسیار مهم است اما اکثر اوقات به آن توجه نمی‌شود. در واقع در هنگام خرید هر لباس و یا کفشی اولین چیزی که ما را به سمت فروشگاه می‌کشاند ظاهر آن است. اما باید به این نکته توجه کرد  که برای خرید هر چیزی باید جنس آن را  هم  مد نظر قرار داد. وقتی برای چیزی هزینه می‌کنیم باید در کنار ظاهر خوب، از جنس، کیفیت و دوام آن هم مطمئن شویم. خانمی که برای خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه‌ دار به فروشگاه می‌رود باید به جنس  کفش هم توجه داشته باشد.

کفش باید آن‌قدر خوب باشد تا مدتی برای ما کار کند و گرنه اگر بخواهد زود خراب شود که دیگر جنس خوب نیست. فقط انگار ظاهر شیک و مجلسی داشته است و هزینه‌ای هم که بابت آن پرداخت شده است از دست می‌رود. کفش مجلسی کفشی است که ظریفانه تولید شده است بنابراین اگر جنس خوبی نداشته باشد زود به هم می ریزد و دیگر قابل اسنفاده نیست.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع جنس کفش مجلسی زنانه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کفش مجلسی

جنس کفش مجلسی

همه کفش‌های مجلسی که تولید می‌شوند با توجه به جنس کفش مجلسی و مواد اولیه‌ای که در تولید آن ساخته می‌شود متفاوت می‌باشد.  مواد اولیه همه یکسان و یک مدل نیست. منسوجات یا به نوعی همان پارچه‌های مختلف مثل پشم جز مواد اولیه کفش می‌باشند.

  • کفش پشمی باعث گرم شدن پا ‌در فصول سرد سال می‌شود بنابراین برای خرید کفش زمستانی باید به دنبال کفشی گرم و راحت بود.
  • پلی استر نوع دیگری از جنس کفش مجلسی است که بسیار انعطاف پذیر است و در برابر خیس شدن کفش محافظت می‌شود و خشک می‌ماند.
  • نایلون از لحاظ هزینه باصرفه‌تر می‌باشد و دوام بالایی دارد.
  • پنبه یکی دیگر از انواع جنس کفش مجلسی و غیر مجلسی است که بسیار سبک و راحت است و به راحتی تمیز می‌شود.
  • چرم محبوب‌ترین مواد اولیه و در تولید کفش است. چرم دارای کیفیت بالا و انعطاف پذیر است و نسبت به کفش‌های دیگر سنگین‌تر و گران‌قیمت‌تر است.

وقتی به فروشگاه می‌روید و یک کفش پاشنه دار  را انتخاب می‌کنید شخص فروشنده می‌گوید مثلا این چرم است و بهتر برایتان کار می کند و قیمتش هم اینگونه است ولی اگر مناسب‌تر می‌خواهید کفش زنانه دیگری با جنس دیگر نیز داریم. خوب حال بیاییم ببینیم کفش‌های پاشنه دار در چند نوع جنس وجود دارند یا بهتر بگوییم در چه نوع جنس‌هایی تولید می‌شوند.

 

جنس‌های مختلف کفش مجلسی پاشنه‌دار

  •  چوب پنبه

چوب پنبه اولین نوع جنس کفش مجلسی پاشنه دار  به حساب می‌آید که خیلی سبک است و وزن کفش را زیاد نمی کند. این سبکی وزن به خاطر چگالی کم چوب پنبه است.

  • چرم

جنس کفش مجلسی چرم از لحاظ قیمت بالا است ولی دوام بسیار بالایی دارد و به خاطر ماندگاری بیشتر، طراحان کفش از آن استفاده می‌کنند. چون به غیر از دوام بالای آن، ظاهری شیک و کلاسیک هم دارد. چرم‌هایی که در ساخت انواع کیف و کفش استفاده می‌شود انواع مختلفی دارد که رایج‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

کفش چرم

  1. چرم مراکشی

این نوع چرم با چرم‌های دیگر از لحاظ مقاومت و محکم بودن برابری می‌کند و در عین حال بسیار نرم و انعطاف پذیر است. از بهترین چرم مراکشی می‌توان چرم بز و پوستی ( گوسفند و گاو) نام برد.

  1. چرم لاکی

چرم لاکی از میان انواع جنس کفش زنانه چرمی پوششی فوق‌العاده دارد که به کفش های پاشنه‌دار زنانه زده می‌شود. این نوع چرم درست مانند لاکی که به سطوح دیگر زده می‌شود برای بهبود و محافظت از ظاهر چرم استفاده می‌شود و روکشی براق ایجاد می‌کند. معمولا بعد از رنگ آمیزی چرم، از لاک چرم استفاده می‌کنند. همین امر باعث می شود کفش چرم در برابر لکه‌ها و آسیب‌های احتمالی حفظ شود.

  1. چرم ایتالیایی

۱۵ درصد تولیدات چرم تولیدی جهان و ۶۰ درصد تولیدات چرم فنیش‌شده به ایتالیا تعلق دارد که با کیفیت بالا در تولیدات چرم خام در بخش کفش استفاده می‌شود. این جنس کفش مجلسی از پوست گاو، گوساله، گوسفند، بز و … استفاده می‌کنند.

  1. چرم جیر

این نوع چرم از پوست بز و گوساله تولید می‌شود. به این ترتیب که با دستگاه‌هایی سطح گوشتی و ضخیم را از سطح مخملی جدا می‌کنند و چرم نازک جیر به دست می‌آید.

  • پلی اورتان

یک نوع چرم است ولی از نوع غیر طبیعی که برای گیاه‌خواران مناسب است به جای چرم طبیعی از این نوع استفاده می‌شود که به آن چرم پی یو می‌گویند. برای کسانی که دوست دارند جنس کفش مجلسی را جنس چرم بگیرند و برای خرید کفش زنانه شیک به سراغ جنس چرم بروند ولی از نوع طبیعی آن نمی‌خواهند استفاده کنند این نوع چرم مناسب است.

  • لاستیک ترموپلاستیک

این نوع جنس کفش مجلسی برای  دوستداران محیط زیست مناسب است. از بازیافت‌هایی که به دست بشر ساخته می‌شود تولید می‌شود. در مدت زمان بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد و زود خراب نمی‌شود.

کفش مجلسی پلاستیکی

  • چوبی

وزن خیلی کم و دوام بالا از خصوصیات این نوع جنس کفش مجلسی می‌باشد. کفش چوبی در واقع از کفش‌های محبوب و متنوع و جذاب می باشد.

  • پلاستیک

از این نوع جنس کفش مجلسی در انواع مختلف تولید می‌شود. بنابراین از لحاظ تنوع دست خریدار باز است. همچنین علاوه بر تنوع، قیمت این نوع جنس کفش پایین‌تر و مناسب‌تر می‌باشد.

از رایجترین نوع پلاستیک می‌توان این موارد را نام برد:

چرم پی وی سی

چرم PVC یک چرمی مصنوعی است که از پارچه‌های مختلف به عنوان ماده زیرین و یک لایه فوم پی وی سی بر روی آن به وجود می‌آید. بیشترین کاربرد این کفش در صنایع پوشاک از جمله تهیه لباس چرمی، کیف، کفش و …می‌باشد.

پلی پروپیلن

یک نوع پلاستیک که دارای خواص ضد آتش ، مقاوم در برابر اسید ها و قلیاها، مقاوم در برابر رطوبت، حرارت و ضربه می‌باشد. همین امر باعث شده در صنایع مختلف مانند صنعت کفش استفاده شود.

پلی اتیلن

در صنایع مختلف به خاطر انعطاف بالا و شکل پذیری بالای این محصول و همچنین به دلیل پایین بودن آسیب های زیستی از آن استفاده می‌شود . پلی اتیلن در واقع یک نوع فوم سبک با مقاومت بالا است که در صنعت کفش پر کاربرد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *