دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید کفش مناسب برای پیاده‌ روی

کفش مناسب برای پیاده روی

کفش مناسب برای پیاده روی کفشی است که راحت و بادوام باشد. انواع کفش‌ها در مدل‌های مختلف مردانه، زنانه و بچگانه در فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسد. خرید کفش زنانه شیک و بادوام برای یک پیاده‌روی و گردش دلچسب نیازمند دقت و مهارت است. اگر برای خرید یک جفت کفش پیاده‌‌روی اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است از خرید خود پشیمان شوید.

پیاده‌روی از ورزش‌های ساده ولی بسیار مهم برای هر خانم و آقایی است. افراد باید روزانه حداقل نیم ساعت پیاده‌روی سالم داشته باشند. این ورزش از دسته ورزش‌هایی است که تجهیزات خاصی نیاز ندارد. در واقع مهم‌ترین وسیله‌ای که برای این ورزش مهم مورد نیاز است یک جفت کفش مناسب پیاده‌روی است. اگر پزشک شما هم مانند بسیاری از پزشکان پیاده‌روی روزانه را به شما پیشنهاد کرده است حتماً به دنبال خرید یک جفت کفش مناسب باشید. در این مقاله قصد داریم نکات خرید کفش مناسب برای پیاده‌ روی را بیان کنیم تا در هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید. با ما همراه باشید.

 

کفش مناسب برای پیاده روی باید چگونه باشد؟

برای خرید یک جفت کفش مناسب پیاده روی لازم است یک سری نکات را مد نظر قرار دهید. نکات مهم شامل موارد زیر است:

  • انتخاب کفشی با وزن مناسب
  • انتخاب کفشی با عبور جریان هوا و تنفس برای پاها
  • انتخاب کفشی با انعطاف‌پذیری کافی و لازم
  • انتخاب کفشی با عاج و زیره مناسب
  • انتخاب کفشی با پاشنه مناسب

کفش پیاده روی مناسب

وزن کفش مناسب پیاده‌روی

در هنگام پیاده‌روی و گردش بیشترین وزن بدن روی پاها می‌افتد. در واقع پا باید تمام وزن بدن را تحمل کند. از این رو انتخاب کفشی سبک که قدم برداشتن با آن سخت نباشد بسیار مهم است. در ساخت کفش مناسب برای پیاده روی از موادی استفاده می‌شود که وزن سنگینی نداشته باشد. رویه اینگونه کفش‌ها معمولاً پارچه‌ای هستند و قسمت میانی کفش هم از مواد سبک تشکیل شده است.

عبور جریان هوا و تنفس پاها

در هنگام پیاده‌روی و گردش پاها گرم می‌شود و ممکن است داخل کفش عرق کند. دلیل آن هم افزایش گردش خون درون پاها است. بنابراین کفشی برای پیاده‌ روی مناسب و خوب است که جریان هوا را در داخل خود ایجاد کند. در واقع جنس کفش مناسب برای پیاده روی باید به گونه‌ای باشد که بتواند به پاها تنفس بدهد.

معمولاً رویه کفش اگر الیاف پارچه‌ای باشد جریان هوا را درون خود به جریان می‌اندازد و پا را خنک نگه می‌داد. عدم گردش هوا به داخل پا در هنگام گردش و پیاده روی باعث تعریق پا می‌شود. عرق کردن بوی بد کفش و پا را به دنبال دارد. همچنین ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های قارچی برای پا شود.

داشتن انعطاف‌پذیری لازم و کافی کفش

انعطاف‌پذیر نبودن کفش در هنگام پیاده‌روی ممکن است باعث آسیب پا در ناحیه مچ، تاندون آشیل و عضلات پشت پا شود. بنابراین در هنگام انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی در کنار سایر ویژگی ها، منعطف‌ بودن آن را هم مد نظر قرار دهید. برای اینکه بفهمید یک کفش چقدر انعطاف‌پذیر است پاشنه کفش را در دست بگیرید و پنجه آن را روی زمین قرار دهید. سپس به کمک دست، کفش را خم کنید. این انعطاف‌پذیری نه باید خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. بلکه باید در حدی باشد که از پیچ‌خوردگی پا جلوگیری شود.

کفش خوب برای پیاده روی

زیره کفش مناسب برای پیاده روی

زیره کفش قسمتی است که قسمت میانی و قوس پا فشار خود را بر روی آن وارد می‌کنند. بنابراین باید به گونه‌ای باشد که این قوس را پوشش دهد و از فشار آن بر کمر و سایر قسمت‌های بدن جلوگیری کند. زیره کفش مناسب برای پیاده روی نباید خیلی نازک باشد تا در مسیر‌های ناهموار باعث ایجاد درد در کف پا نشود.  همچنین بهتر است کفش مناسب دارای عاج باشد تا در هنگام راه رفتن در سطوح صاف از سر خوردن شما جلوگیری کند.

پاشنه مناسب کفش در هنگام پیاده روی

مسلّم است که کفش‌های پاشنه بلند کفش‌های مناسبی برای پیاده‌روی نیستند. یک خانم برای خرید کفش مناسب برای پیاده روی نباید به دنبال خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار باشد. بلکه باید کفشی انتخاب کند که پاشنه آن بیشتر از یک و نیم سانتیمتر نباشد. البته باید به این نکته هم دقت کنید که کفش‌های تخت هم کفش مناسب برای پیاده رفتن نیستند. کفش‌ تخت اگر برای پیاده‌روی طولانی استفاده شود ممکن است باعث ایجاد عارضه کمردرد در افراد شود. کفش مناسب کمردرد کفشی است که پاشنه مناسبی داشته باشد و به کمر فشار وارد نکند.

خری کفش دخترانه اسپرت

مزایای خرید کفش راحت برای پیاده‌روی

خرید کفش مناسب برای پیاده روی  باعث می‌شود گردش و پیاده‌روی با کیفیت بالایی انجام شود. کمتر احساس خستگی در بدن ایجاد شود و اعضای بدن از بروز آسیب‌های مختلف حفظ شود. در ادامه اهمیت پوشیدن کفش مناسب برای پیاده روی را بیان می‌کنیم:

  • کفش پیاده‌روی خوب از واردن شدن فشار به قوس پا و آسیب رساندن به آن جلوگیری می کند. در واقع کفش خوب از اطراف قوس پا محافظت می‌کند.
  • کفش پیاده‌روی مناسب باعث تقویت مفاصل سست پا می‌شود. از این رو سلامت پاها را به همراه دارد.
  • کتونی پیاده‌روی باعث می‌شود در هنگام پیاده‌روی درد و تورم در قسمت‌های مختلف پا مانند مچ و ساق کم شود. از این رو فعالیت‌های بدنی در هنگام پیاده‌روی را بهبود می‌بخشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *