طراحی مد

کفش مناسب کمر درد چه کفشی است؟

کفش مناسب کمر درد

کمردرد و دیسک کمر از عارضه‌های ناخوشایند و آزاردهنده‌ای است که بسیاری از افراد را در سنین جوانی و میان‌سالی درگیر خود می‌کند. دیسک کمر ناشی از فتق است. فتق دیسک باعث می‌شود بین مهره‌های ستون فقرات آسیب وارد شود و موجب درد و یا بی‌حسی آن قسمت می‌شود. اولین سوالی که در ذهن می‌آید این است که آیا راه درمان دارد یا خیر؟ بله، چرا که نه. اصلی‌ترین راه درمان و کاهش دردهای دیسک کمر پوشیدن کفش مناسب کمر درد است. وقتی یک خانم با عارضه کمردرد به سراغ خرید کفش زنانه شیک می‌رود باید بداند چه کفشی مناسب دیسک کمر است.

کفش‌های مختلفی هستند که پوشیدن آنها باعث مشکلاتی برای کمر می‌شود. حالا اگر افرادی که دیسک کمر دارند از این نوع کفش‌ها استفاده کنند چه می‌شود؟ این کفش‌ها علاوه بر آسیب رساندن به پاها، دردهای ناشی از دیسک کمر را زیاد می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با  کفش مناسب کمر درد آشنا کنیم و بگوییم چه کفش‌هایی برای کمر مضر هستند. با ما همراه باشید.

دیسک کمر

ویژگی‌های کفش مناسب کمر درد

ثبات کفش

اگر درگیر دردهای ناشی از دیسک کمر و کمردرد هستید و به دنبال کفش مناسب کمر درد می‌گردید، در موقع خرید کفش به ثبات و پایداری آن توجه کنید. اینگونه کفش‌ها علاوه بر اینکه مناسب افراد کمردرد است برای کسانی که از پرونشین پا رنج می‌برند نیز بهترین گزینه است. کفش پایدار کفشی است که علاوه بر حمایت از قوس و پاشنه پا، باعث شود پاها بیش از حد به داخل و یا خارج چرخش پیدا نکند.

طراحی استاندارد

کفش‌های استاندارد زنانه و مردانه کفش‌هایی هستند که طبق ارگونومی پا ساخته می‌شوند. یعنی در ساخت و طراحی آنها فیزیک پا در نظر گرفته می‌شود و مطابق با سلامت پا طراحی می‌شود. از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید کفش مناسب کمر درد باید به آن توجه داشت قوس مناسب کفش است. کفش‌های استاندارد قوس مناسبی برای پا ایجاد می‌کنند. وقتی یک کفش قوس کافی داشته باشد در هنگام راه رفتن از درد ناحیه پا و کمر جلوگیری می‌کند. کفش‌های طبی با داشتن طراحی استاندارد در ایجاد کمر درد و دیسک کمر جلوگیری می‌کند. فروشگاه آرشیدا با فروش انواع کفش‌های طبی زیبا سلامت پاها و کمر شما را تضمین می‌کند.

وزن مناسب

کفش مناسب کمر درد و دیسک کمر ویژگی‌های خاصی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها وزن است. کفش‌های سنگین به کمر فشار وارد می‌کند و درد ناشی از دیسک کمر را تشدید می‌کند. برعکس کفشی که سبک و راحت باشد راه رفتن را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند و هیچ‌گونه فشاری به کمر و پاها وارد نمی‌کند. بنابراین در هنگام خرید کفش مناسب دیسک کمر به وزن آن توجه ویژه داشته باشید.

خرید کفش مناسب کمر درد

انعطاف‌پذیری کفش

ممکن است هر کسی حداقل یک بار پوشیدن کفش‌های سفت را امتحان کرده باشد. این کفش‌ها اجازه حرکت و قدم برداشتن درست را به پاها نمی‌دهد. در واقع پوشیدن کفش‌های سفت قدرت قدم زدن و دویدن را از پاها می‌گیرد. وقتی کفشی انعطاف‌پذیری کافی داشته باشد باعث می‌شود هم قدم برداشتن و دویدن با آنها راحت شود و هم دردهای ناشی از دیسک کمر و کمردرد کاهش پیدا کند. کفش‌های سفت و غیر قابل انعطاف، نه تنها عارضه کمردرد را تشدید می‌کند بلکه مشکلات دیگری را برای بدن به همراه می‌آورد. بنابراین در هنگام خرید کفش مناسب کمر درد در کنار سایر ویژگی‌ها به منعطف بودن آن هم توجه داشته باشید.

ضربه‌گیر

داشتن ضربه‌گیر در کفش‌های مخصوص پیاده‌روی الزامی است. وجود ضربه‌گیر در قسمت پاشنه کفش مناسب کمر درد باعث می‌شود در هنگام راه فتن به کمر فشار وارد نشود. در هنگام راه رفتن، وزن بدن به زانو، کمر و پاها فشار وارد می‌کند. در کنار این وزن، در هنگام راه رفتن از طرف زمین هم شوک‌های ریزی به کمر وارد می‌شود که درد کمر را زیاد می‌کند. از این رو برای خرید کفش مناسب دیسک کمر کفش‌هایی را انتخاب کنید که ضربه‌گیر دارند. برند اسیکس از برندهای معروفی است که در کفش‌هایش از ضربه‌گیر استفاده کرده است. این بالشتک ضربه‌گیر با تکنولوژی GEL ساخته شده که ضربه را به خوبی جذب می‌کند. این تکنولوژی یک پیشرفت بزرگ در صنعت کفش‌های مخصوص پیاده‌روی است.

 

چه کفش‌هایی برای کمردرد و دیسک کمر نامناسب است؟

یک سری از کفش‌ها جزء بدترین کفش‌ها برای کمر و دردهای ناشی از دیسک کمر به حساب می‌آیند. اگر دچار عارضه کمر درد هستید هنگام خرید کفش مناسب دیسک کمر، به هیچ عنوان سراغ اینگونه کفش‌ها نروید.

کفش‌های پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند در کنار زیبایی ظاهری که برای فرد ایجاد می‌کند به هیچ عنوان نباید برای مدت طولانی استفاده شود. چرا که به شدت روی کمر تأثیر منفی می‌گذارد. درد کمر از بدترین دردها برای انسان است و مهم‌ترین دلیلی که یک خانم به دیسک کمر و درد کمر مبتلا می‌شود پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند است. بنابراین از پوشیدن اینگونه کفش‌ها در مدت طولانی و پشت سر هم به شدت خودداری کنید. بنابراین اگر به دنبال کفش مناسب کمر درد هستید به هیچ عنوان سمت خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار نروید.

کفش پاشنه دار

کفش‌های تخت و صاف

همان‌قدر که کفش‌های پاشنه بلند برای کمر مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد پوشیدن کفش‌های صاف هم درد کمر را تشدید می‌کند. بسیاری از افراد وقتی به آنها گفته می‌شود درد کمرشان ناشی از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند است به سراغ کفش‌های تخت و صاف می‌روند. کفش‌های پاشنه تخت اصلاً نمی‌توانند به خوبی از پا پشتیبانی و محافظت کنند. اینگونه کفش‌ها حامی پا نیستند بلکه حامی دیسک کمر هستند. همچنین پوشیدن کفش صاف موجب انقباض تاندون‌ها و التهاب فاشیای پلانتار می‌شود.

کفش پاشنه تخت

صندل

شاید باور نکنید که صندل‌ها هم باعث تشدید دردهای کمر می‌شوند. زمانی که صندل می‌پوشید فشار زیادی با انگشتان پا به سطح صندل وارد می‌کنید. این فشار در هنگام راه رفتن بدترین تأثیر را روی کمر می‌گذارد. در واقع فشار ناشی از انگشتان به سطح صندل، دیسک کمر و دردهای آن را تشدید می‌کند. بنابراین در هنگام خرید کفش مناسب کمر درد و دیسک کمر به هیچ عنوان به سراغ صندل‌ نروید.

دمپایی

دمپایی‌ها نه تنها برای کمردرد و دیسک کمر مناسب نیستند بلکه باعث می‌شوند به عارضه کمر درد مبتلا شوید. دمپایی هم مانند صندل باعث فشار انگشتان پا به سطح خود می‌شود. این فشار باعث می‌شود نتوانید به درستی راه بروید. از این رو مشکلاتی برای بدن و به خصوص کمر ایجاد می‌کند. در کل پوشیدن مداوم دمپایی باعث عارضه قوس کمر می‌شود. بنابراین در هنگام کمر درد به جای پوشیدن دمپایی به فکر خرید کفش مناسب کمر درد باشید.

 

بهترین برندهای تولیدکننده کفش مناسب کمر درد

صاحبان برندهای کفش در طراحی‌های خود از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند. مواد اولیه با کیفیت و مرغوب و طراحی استاندارد مطابق با جدیدترین تکنولوژی‌ها باعث تضمین سلامت و راحتی پاهای شما خواهد شد. در ادامه به معرفی بهترین برندهای تولید کننده کفش‌های مناسب دیسک کمر می‌پردازیم:

کفش اسیکس Asics

برند اسیکس تولیدکننده معروف کفش‌های باکیفیت و مرغوب در دنیا است. اینگونه کفش‌ها بالشتک و ضربه‌گیر فوق‌العاده خوبی دارند. این بالشتک راحتی پاها را زیاد می‌کند و از دردهای ناشی از دیسک کمر جلوگیری می‌کند. راه رفتن با کفش اسیکس نه تنها محافظت از کمر و پا را تضمین می‌کند بلکه بسیار لذت‌بخش است.

کفش اسیکس

کفش مرل Merrell

مرل از برندهای معروف تولیدکننده کفش‌های مردانه و زنانه است. فناوری بکار رفته در این کفش‌ها مقاومت بالایی را در برابر لغزش و ساییدگی در کفش ایجاد می‌کند. از اصلی‌ترین ویژگی کفش مرل سبک بودن آن است. از این رو جزء دسته‌ کفش مناسب کمر درد محسوب می‌شود.

کفش مرل

کفش هوکا Hoka

برند هوکا از برندهای معروف تولیدکننده کفش‌های پیاده‌روی و ورزشی است. در طراحی و ساخت اینگونه کفش‌ها  به کمر و عارضه‌های آن توجه ویژه شده است. از ویژگی‌های خوب برند hoka می‌توان به کاهش فشار به کمر و پا، گردش جریان هوا به داخل کفش، کفی نرم و وزن سبک اشاره کرد.

کفش hoka

کفش اسکیچرز Skechers

اگر برندشناس باشید حتماً برند اسکیچرز به گوشتان خورده است. پیاده‌روی فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و ورزشی است که تجهیزات خاصی نمی‌خواهد. تنها چیزی که در پیاده‌روی بسیار مهم است پوشیدن کفش مناسب و استاندارد است. کفش‌ مناسب پیاده‌روی اسکیچرز جزء کفش مناسب کمر درد محسوب می‌شود. از ویژگی‌های منحصر به فرد این کفش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: استفاده از رویه تنفس‌پذیر و گردش جریان هوا به داخل پا، روکش داخلی صاف، استفاده از فناوری مموری فوم، زیره لاستیکی بادوام، ضد ضربه و ساخته شده متناسب با ارگونومی پا.

کفش اسکیچرز

جمع‌بندی

کمردرد و دیسک کمر عارضه‌ای دردناک است که ممکن است برای هر خانم و آقایی بوجود بیاید. این عارضه درمان‌شدنی است. کافی است اصول خاصی را بدانید و به انجام دادن آنها پایبند باشید. یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به عارضه کمر درد پوشیدن کفش‌های نامناسب است. خانم‌هایی که علاقه به پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند و یا پاشنه صاف دارند و به صورت مداوم از اینگونه کفش‌ها استفاده می‌کنند احتمال بروز کمردرد را در خود تشدید می‌کنند. توجه به خرید کفش مناسب کمر درد با توجه به ویژگی‌هایی که در این مقاله آورده شد باعث می‌شود از دردهای کمر و دیسک کمر پیشگیری کنید و یا آنها را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *