طراحی مد

شخصیت شناسی از رنگ کفش مجلسی

رنگ کفش مجلسی

رنگ کفش مجلسی بسیار متنوع است و همین امر باعث راحتی در ست کردن آن با انواع لباس‌ها شده است. در مورد رنگ ها روانشناسان نظریه هایی دارند که می گویند هر کس بنا به انتخاب یک رنگ در لباس یا کیف و یا کفش معلوم می شود که تاثیر ان رنگ بر روی ان فرد چگونه است و همچنین خود شخص چه ویژگی هایی دارد که ان رنگ را انتخاب می کند. وقتی یک خانم به سراغ خرید کفش مجلسی زنانه پاشنه دار می‌رود معمولا کفشی را خریداری می‌کند که متناسب با لباس و استایل او باشد.

خوشبختانه از لحاظ رنگ کفش زنانه تنوع زیاد است و انواع مدل و رنگ به چشم می خورد. همین است که در کمد خانم‌ها انواع کفش‌های رنگی به چشم می‌خورد. این علاقه جدایی‌ناپذیر هر خانمی می‌تواند باشد مگر در شرایطی که نتواند از این نوع کفش‌ها استفاده کند. در این مقاله قصد داریم شخصیت افراد را بر اساس رنگ کفش مجلسی که انتخاب می‌کنند بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 رنگ کفش مجلسی بر اساس شخصیت افراد

جالب است بدانید که یکی از راه‌های شناختن شخصیت افراد توجه به رنگ کفش مجلسی آنها است. رنگ‌ کفش‌ها به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شود:

  • کفش‌های شاد و رنگی
  • کفش‌های مجلسی مشکی
  • کفش‌های پاشنه‌بلند نقره‌ای
  • کفش‌های مجلسی قرمز
  • کفش‌های پاشنه بلند طلایی
  • کفش‌های پاشنه‌دار آبی
  • کفش پاشنه دار بنفش
  • کفش‌های پاشنه بلند زرد

کفش‌های شاد و رنگی

کفش های شاد و رنگی: کفش های رنگی را به استیکر می‌شناسند و افرادی که این رنگ های شاد را انتخاب می کنند معمولا افرادی هستند که از لحاظ احساسات ثبات دارند و کمتر دچار استرس می شوند. از انتخاب رنگ کفش مجلسی پیداست که این افراد اصلا اضطراب ندارند و خیلی فعال هستند و همیشه احساسات خود را بروز می دهند و برونگرا می‌باشند.

اما این را بدانیم که بر اثر تحقیقات محققان ،رنگ شاد کفش باعث شادی افراد نمی شود. بلکه افرادی که کفش های رنگی می‌پوشند ذاتا شاد هستند نه اینکه رنگ بر آنها اثر گذار باشد. کفش‌هایی که راحت به نظر می‌آید با آنکه کفش‌های با پاشنه بلند می‌باشد ولی وقتی پای یک شخص می‌بینیم خیلی راحت به نظر می‌آید. معمولا این خانم‌ها شخصیت خیلی آرام و خونسردی دارند.

فلسفه پوشیدن کفش پاشنه دار از طرف خانم ها با دلایلی مثل زیبایی و بالا بردن اعتماد به نفس و جلب توجه و شیک بودن است. خانم هایی که کفش زنانه شیک و پاشنه دار می پوشند می خواهند بگویند ما زیباتر از دیگران هستیم و همچنین به انها حس شیک بودن  و حس با کلاس بودن به آنها می‌دهد و تا جایی است که ایرادها و کم و کاستی های خود را با خرید انواع  رنگ کفش مجلسی پاشنه دار پنهان می کنند مخصوصا رنگ های جیغ مانند قرمز که ظاهر فرد را دو برابر جذاب تر نشان می‌دهد و به چشم می‌آورد.

کفش مجلسی

کفش‌های پاشنه‌ بلند مشکی

از میان تنوع بالای رنگ کفش مجلسی، رنگ مشکی در کمد هر خانمی ممکن است باشد . چون که رنگ مشکی از آن دسته رنگ‌هایی است که با هر چیزی می توان ست کرد و خیلی مجلسی و شیک به نظر می‌آید. رنگ سازگار که با اکثر رنگ ها ست می شود. رنگ مشکی به طور کلی نشان دهنده قدرت می باشد. کسی که کفش مشکی می‌پوشد دوست دارد به عنوان نمادی از یک شخصیت قدرتمند در ذهن دیگران باشد. ولی در طب اسلامی و سنتی نظر دیگری روی کفش مشکی دارند و آن این است که مشکی چشم را ضعیف می‌کند و افسردگی و سستی و غم به وجود می‌آورد.

کفش مجلسی شیک

کفش‌های پاشنه دار نقره‌ای

رنگ کفش مجلسی نقره‌ای یک رنگ مثبت و خوشایند است و باعث آرامش و تعادل روحی می شود. یک رنگ سرد که اغلب برای نشان دادن ماه و نور از ان استفاده می شود. به طور کلی رنگ نقره ای نمادی از هوش،دانش،قدرت زنانه، آینده نگری و .. می باشد. .کسانی که از رنگ نقره ای استفاده می کنند و به این رنگ علاقه مند هستند در موقع تصمیم گرفتن به جای احساسات از عقل و منطق‌شان کمک می‌گیرند و در نهایت تصمیم منطقی می گیرند.

همچنین انتخاب رنگ کفش مجلسی نقره‌ای مخصوص کسانی است که اعتماد به نفس قوی دارند و خود را برتر از دیگران می‌بینند. این رنگ که زرق و برق را به نمایش می‌گذارد و انتخاب همه کاره که در هر مجلس و مهمانی کاربرد دارد. وقتی این کفش با این رنگ را می‌پوشیم یک حس درخشندگی خاصی را در مجلس به ما می‌دهد و مناسب موقعیت‌های خاص می‌باشد.

کفش پاشنه بلند قرمز

رنگ قرمز از نظر روانشناسی ، نمادی از انرژی ، جنب و جوش ، شادی، میل و اشتیاق می‌باشد. کسانی که این رنگ را دوست دارند افرادی هستند که بسیار فعال، جاه طلب و خودخواه می‌باشند. سریع تصمیم می‌گیرند و به نظرات دیگران اهمیت نمی‌دهند. عاشق سفر و کشف ناشناخته‌ها هستند. رنگ کفش مجلسی قرمز رنگی هیجان انگیز است و تیره و روشن دارد. این رنگ برای خانم‌های دارای اعتماد به نفس مناسب است و از ویژگی منحصر به فرد آن جلب توجه کردن به سرعت برق و باد می‌باشد. البته برخی روانشناسان در تحقیقات خود به این رسیده‌اند که اگر زیاد در معرض رنگ قرمز باشید، تحریک پذیر، آشفته و در نهایت عصبانی می‌شوید

کفش قرمز مجلسی

کفش پاشنه بلند طلایی

رنگ طلایی  نشان‌دهنده انرژی و ثروت و قدرت می‌باشد. و بسیار تحریک‌کننده است .کسانی که از این رنگ کفش مجلسی استفاده می کنند افرادی هستند که جذاب می‌باشند و به راحتی در افراد نفوذ می‌کنند .و اطرافیان از وجود این افراد در کنار خود احساس قدرت می کنند. با کفش به رنگ طلایی استایل فرد برق می‌زند و شخصیت را برجسته می‌کند.

کفش پاشنه دار آبی

رنگ کفش مجلسی آبی شیرین و ظریف و زنانه می‌باشد.و با لباس سرمه ای می‌توان آن را ست کرد و بی نظیر می‌شود.

کفش پاشنه بلند بنفش

کفش پاشنه بلند بنفش: اگر می خواهید همه چیز را ایدآل و مدرن نشان دهید  رنگ بنفش را انتخاب کنید که یک رنگ مجلل و درباری می‌باشد.

کفش بنفش مجلسی

کفش پاشنه بلند زرد

انتخاب رنگ کفش مجلسی زرد برای جلب توجه می باشد.و پر از احساس زندگی و لبخند است و ست ان با یک لباس ساده فوق‌العاده چشم نواز می شود. رنگ‌ها نه‌تنها بر سلامت روحی افراد بلکه بر جسم آنها نیز اثر دارند. رنگ‌ها می‌توانند تاثیر عمیقی بر تصمیم‌ها  و دیدگاه افراد بوجود آورند. رنگ‌ها بر احساس سرما یا گرما، شادی یا غم در انسان اثرگذار هستند.

در اسلام نگاه کردن به رنگ آسمان برای تقویت بینایی و پوشیدن کفش زرد برای ایجاد حس شادمانی تاکید شده است. در روایات آمده است روزی حنان بن سدیر در حالی که کفش سیاه پوشیده بود بر امام صادق(ع) وارد شد. امام حنان را از پوشیدن کفش سیاه نهی کردند و فرمودند دیده و مردانگی را ضعیف می‌کند و پیری می‌آورد. سپس امام حنان را به پوشیدن کفش زرد توصیه کردند و سه ویژگی  تقویت دیدگان، قوت بخشیدن به مردانگی و دور شدن از اندوه را برای کفش زرد برشمردند. در برخی از روایات ذکر شده است که پیامبر اسلام از جامه‌های زرد و زعفرانی استفاده می کردند .

کفش زرد مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *